Konferencja Turysta 2023
Ponad 150 osób zgromadzonych w największej sali konferencyjnej hotelu Novotel Poznań Centrum i kolejnych kilkadziesiąt śledzących na żywo transmisję w sieci uczestniczyło w konferencji TURYSTA 2023, czyli czwartej już edycji dorocznej konferencji branżowej organizowanej przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. W gronie ekspertów rozmawialiśmy o przyszłości rynku turystycznego i o najnowszych trendach w branży hotelarskiej i turystycznej. Nie zabrakło też emocji, związanych z przyjacielską rywalizacją!
Konferencje z serii TURYSTA to cykliczne spotkanie, które każdego roku organizujemy w Poznaniu. Można bez wahania powiedzieć, że jest to obecnie największe i najdynamiczniej rozwijające się wydarzenie branżowe w Wielkopolsce i aspirujące do bycia jednym z kluczowych w skali całego kraju. W tym roku około 20% zapisanych uczestników pochodziło spoza Wielkopolski i kolejny raz jest to tendencja wzrostowa. Warto również odnotować obecność regionalnych i ponadregionalnych mediów i przedstawicieli ogólnopolskich organizacji branżowych.
Gośćmi i prelegentami podczas TURYSTA 2023 było sześcioro ekspertów, których dobraliśmy tak, aby każdy uczestnik – niezależnie od tego, w jakim dziale sektora hospitality pracuje, znalazł dla siebie coś interesującego i przydatnego w dalszym rozwoju zawodowym. I tak, zaczęliśmy mocnym wystąpieniem Violetty Hamerskiej, która poruszyła tematykę guest experience i ekonomii oczekiwań. W świat turystyki kulinarnej wprowadziła nas Magdalena Tomaszewska-Bolałek, a pierwszą sesję zakończyło wystąpienie Artura Krysztofiaka, który streścił kampanię promocyjną Szlaku Piastowskiego i na tym przykładzie zademonstrował skuteczne wykorzystanie brand hero. Podczas drugiej sesji Aleksandra Warczyńska z Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej zachwalała korzyści płynące z animacji turystów za pomocą interaktywnych questów, Adam Mikołajczyk zanurzył się w temat insightu konsumenckiego i kreowania marek turystycznych, a Agata Basińska-Zych nakreśliła korzyści płynące z wejścia z ofertą turystyczną do sektora silver tourismu.
Pomiędzy oboma panelami na uczestników konferencji czekała niespodzianka w postaci interaktywnego quizu wiedzowego. Na scenie zmierzyły się ze sobą dwie drużyny, składające się z ekspertów i praktyków branży, ale odpowiadać na pytania, za pomocą aplikacji na telefon, mogły wszystkie osoby na sali. Warto wspomnieć, że pytania w zabawie przygotował zespół poznańskich naukowczyń, studenci Uniwersytetu Ekonomicznego oraz zespół pracowników WOT.
Jeśli nie mogliście być na tegorocznej konferencji, lub chociażby śledzić jej w internecie, to nic straconego! Wkrótce na naszym kanale YouTube pojawi się pełen zapis konferencji, podzielony na poszczególne wystąpienia. Do tego przygotowaliśmy dla was bonusowe materiały w postaci wywiadów z naszymi prelegentami.