Akcja ambientowa na ulicach polskich miast

Realizowana w lipcu kampania promocyjna Wielkopolska – To Tak Blisko! obejmowała wiele elementów, od standardowych narzędzi jak spoty radiowe czy outdoor po te zupełnie świeże i oryginalne. Do tych ostatnich należy z pewnością akcja, którą przeprowadziliśmy na ulicach Łodzi i Wrocławia. Wpisywała się ona w nurt ambient marketingu i miała na celu nie tylko promować przyjazdy do Wielkopolski, ale też pomóc nawiązywać bezpośrednie relacje w mieszkańcami dwóch największych metropolii położonych najbliżej naszego regionu.

Ambient marketing to niestandardowe działania promocyjne, cechujące się oryginalnością. Wykorzystuje kreatywne pomysły, naładowane humorem i emocjami. Angażuje i przyciąga uwagę, pozwala na interakcje. Tak było i podczas naszej akcji. Przez dwa dni spacerowaliśmy po ulicach Łodzi i Wrocławia. Rozmawialiśmy z ludźmi, rozdawaliśmy materiały promocyjne i gadżety, zadawaliśmy zagadki o Wielkopolsce. Hitem był jednak słodki poczęstunek w postaci oryginalnych andrutów kaliskich. To z resztą nie jedyny kaliski akcent, jako że cały czas towarzyszyła nam Dorotka ze znanej kaliskiej legendy. Jak się okazało, nie tylko dzieci ale i dorośli koniecznie chcieli mieć z nią zdjęcie.

Wybór miast nie był przypadkowy, jako że Łódź i Wrocław to nie tylko dwie największe aglomeracje miejskie, znajdujące się w pobliżu Wielkopolski, ale też dwa z pięciu miast na które targetowana była przygotowana przez nas kampania reklamowa. Obejmowała ona również reklamę outdoor, kampanie w mediach społecznościowych i reklamę radiową.

Akcja promocyjna została zorganizowana we współpracy z Urzędem Miasta Kalisza. Za wsparcie dziękujemy również Łódzkiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.