15 lat Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej
Wydaje się jakby to było wczoraj, tymczasem minęło już 15 lat od powołania Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Pierwsze, założycielskie Walne Zebranie członków miało miejsce w grudniu 2003 roku, a już z początkiem roku 2004 oficjalnie rozpoczęliśmy działalność. W tym czasie zanotowaliśmy znaczny rozwój, od skromnych początków do realizacji wielomilionowych projektów i codziennej pracy dla niemal 100 członków naszego stowarzyszenia. Przez cały ten czas na pierwszym miejscu był zawsze rozwój i wsparcie turystyki w Wielkopolsce i jesteśmy przekonani, że w ciągu piętnastu udało się przekonać całkiem sporo osób do tego, że Wielkopolska to naprawdę atrakcyjne miejsce na weekend czy wakacje.
Kamienie milowe
W ciągu 15 lat udało się zrealizować niezliczone działania, jednak kilka projektów wyznacza kamienie milowe rozwoju Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Szczególnie dumni jesteśmy z naszego sytemu informacji turystycznej oraz z wykreowania silnej marki Wielkiej Pętli Wielkopolski, jako jednego z czołowych szlaków wodnych w kraju. Obecnie realizujemy projekt rozwoju Szlaku Piastowskiego, który między innymi dzięki naszej pracy staje się nowoczesnym produktem turystycznym i mocnym punktem na turystycznej mapie Polski.
Rośniemy w siłę
Na początku działalności WOT skupiał zaledwie 18 członków. Zaledwie, a może aż, gdyż tak naprawdę to tym członkom – założycielom należą się szczególnie podziękowania, gdyż to oni na samym początku uwierzyli w rozwój turystyki w Wielkopolsce. Obecnie stowarzyszenie liczy niemal setkę członków, a konkretnie to z początkiem roku 2019 było ich 97. Bardzo chcielibyśmy przekroczyć magiczną liczbę 100. Kto wie, może uda się nam to już wkrótce.
Wielkopolska w podróży
Naszym głównym celem jest oczywiście zachęcenie do odwiedzenia Wielkopolski. Żeby jednak do tego doszło nierzadko trzeba najpierw samemu wybrać się z wizytą. Dlatego też od początku działalności wzięliśmy udział w ponad 150 imprezach targowych, zarówno w Polsce, jak i wielu krajach Europy. Głównymi rynkami były zawsze Niemcy, Holandia i kraje ościenne, ale zapuściliśmy się także na Wyspy Brytyjskie czy do Hiszpanii.
Plany na przyszłość
15 lat to spory bagaż doświadczeń, najważniejsze jednak żeby teraz przekuć to doświadczenie w kolejne sukcesy. Planów na przyszłość nam nie brakuje. Na pewno w kolejnych latach będziemy dalej działać intensywnie w ramach rozwoju Szlaku Piastowskiego, a rok 2019 będzie punktem kulminacyjnym (ogólnopolska kampania promocyjna, nowa aplikacja). Nie zapomnimy też o Wielkiej Pętli Wielkopolski. Z nowości to przymierzamy się do otwarcia projektu związanego z turystyką slow oraz turystyką kulinarną. Z pewnością też, podążając za bieżącymi trendami, będziemy przesuwać nacisk na działania promocyjne online – szczególnie w sferze szerokiej współpracy z blogosferą.