Kampania Zmysłów na rynku włoskim
Pod nieco tajemniczą nazwą “Kampania Pięciu Zmysłów” kryje się oryginalna akcja promocyjna przygotowana przez ZOPOT w Rzymie, we współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. W pierwszym etapie została uruchomiona kampania reklamowa w mediach, drugi zaś oparty został na współpracy z topowymi włoskimi influencerami. w ramach tego do Wielkopolski przyjechał Lorenzo Maddalena, twórca szalenie popularnego profilu podróżniczego na Instagramie.
Dla Lorenzo przyjazd do Wielkopolski był pierwszą wizyta w naszym kraju. Dlatego też zależało nam na maksymalnym wykorzystaniu krótkiego czasu, jaki mieliśmy do dyspozycji i pokazaniu w pigułce tego, co może zainteresować włoskiego turystę. Faktem jest, że pod względem historii i architektury trudno konkurować z zabytkami Italii, dlatego postawiliśmy na aktywny wypoczynek, kontakt z naturą i doskonałą kuchnię. Wszystkie te atrakcje można znaleźć w Krainie 100 Jezior, dokąd zabraliśmy naszego gościa. Tam jeździliśmy rowerem, pływaliśmy kajakami, korzystaliśmy z uroków SPA. Kolejne dwa dni to całkowita zmiana krajobrazu i pora na intensywne zwiedzanie Poznania w towarzystwie kolegów z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Trzymając się motywu przewodniego kampanii, Lorenzo sprawdził wszystkie interaktywne dynksy w Bramie Poznania i Centrum Szyfrów Enigma, oglądał mural na Śródce, słuchał odgłosów Starego Miasta.
Wyświetl ten post na Instagramie
Udało się również zaskoczyć Lorenzo naszą kuchnią regionalną. Co prawda klasyczny chłodnik z botwinki okazał się nazbyt egzotyczny, ale sum z Krainy 100 Jezior z leśnymi grzybami spod Nowego Tomyśla zrobił furorę, podobnie jak wielkopolskie sery od Marka Grądzkiego i regionalne piwo z browaru Gzub. Poznań to oczywiście rogale świętomarcińskie, ale prawdziwą petardą okazała się kolacja w całkowitych ciemnościach w słynnej Dark Restaurant. Prawdziwa uczta zmysłów.
Rolki i zdjęcia które Lorenzo zrobił w Wielkopolsce zobaczycie oczywiście na jego profilu na Instagramie.