Szkolenie na temat obsługi turystów z Ukrainy

Jak najłatwiej porozumieć się z gościem lub klientem z Ukrainy, jakie są ich przyzwyczajenia gastronomiczne i które potrawy kuchni polskiej smakują najbardziej oraz w jaki sposób unikać sytuacji problemowych. Odpowiedzi na te pytania dostarczyło szkolenie dla pracowników branży turystycznej i samorządów, które zorganizowaliśmy 5 maja w sali sesyjnej Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Wgląd w specyfikę ukraińskiej kultury oraz sporo insiderskich porad dostarczył nasz prelegent, którym był Włodzimierz Szczurek – dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Kijowie.

Spotkanie było odpowiedzią na szybko rosnącą liczbę osób z Ukrainy, które podróżują po Polsce i mieszkają w naszym kraju. Licząca ponad milion osób społeczność to nie tylko uchodźcy, ale też osoby które w Polsce pracują, uczą się i z Polską wiążą swoją przyszłość. Wszyscy oni w naturalny sposób stają się klientami punktów informacji turystycznej, hoteli czy gośćmi w muzeach. Notabene, jak wspomniano podczas szkolenia, rynek ukraiński był do niedawna jednym z najważniejszych pod kątem turystyki przyjazdowej.

Program szkolenia obejmował między innymi:

  • oczekiwania klientów z Ukrainy, co może nas zaskoczyć
  • podstawowe słowa i zwroty w języku ukraińskim
  • jak to jest z tym językiem rosyjskim
  • o czym NIE rozmawiać z uchodźcami
  • różnice kulturowe między Polakami i Ukraińcami, czy rzeczywiście istnieją

W ciągu ponad trzygodzinnego spotkania uczestnicy szkolenia mogli nie tylko zgłębić wiedzę, którą Włodzimierz Szczurek gromadzi od 20 lat mieszkając i pracując w Ukrainie, ale też podzielić się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami.