Szkolenie na temat obsługi turystów z Ukrainy
Jak najłatwiej porozumieć się z gościem lub klientem z Ukrainy, jakie są ich przyzwyczajenia gastronomiczne i które potrawy kuchni polskiej smakują najbardziej oraz w jaki sposób unikać sytuacji problemowych. Odpowiedzi na te pytania dostarczyło szkolenie dla pracowników branży turystycznej i samorządów, które zorganizowaliśmy 5 maja w sali sesyjnej Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Wgląd w specyfikę ukraińskiej kultury oraz sporo insiderskich porad dostarczył nasz prelegent, którym był Włodzimierz Szczurek – dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Kijowie.
Spotkanie było odpowiedzią na szybko rosnącą liczbę osób z Ukrainy, które podróżują po Polsce i mieszkają w naszym kraju. Licząca ponad milion osób społeczność to nie tylko uchodźcy, ale też osoby które w Polsce pracują, uczą się i z Polską wiążą swoją przyszłość. Wszyscy oni w naturalny sposób stają się klientami punktów informacji turystycznej, hoteli czy gośćmi w muzeach. Notabene, jak wspomniano podczas szkolenia, rynek ukraiński był do niedawna jednym z najważniejszych pod kątem turystyki przyjazdowej.
Program szkolenia obejmował między innymi:
- oczekiwania klientów z Ukrainy, co może nas zaskoczyć
- podstawowe słowa i zwroty w języku ukraińskim
- jak to jest z tym językiem rosyjskim
- o czym NIE rozmawiać z uchodźcami
- różnice kulturowe między Polakami i Ukraińcami, czy rzeczywiście istnieją
W ciągu ponad trzygodzinnego spotkania uczestnicy szkolenia mogli nie tylko zgłębić wiedzę, którą Włodzimierz Szczurek gromadzi od 20 lat mieszkając i pracując w Ukrainie, ale też podzielić się własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami.