Jesteś tu: Turysta 2025 – Konferencja Turystyczna
konferencja turysta 2025

O konferencji

15 i 16 października 2025 roku zapraszamy do Poznania na ogólnopolską konferencję branżową TURYSTA 2025 – Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w Turystyce. Warto już teraz zarezerwować sobie ten termin w kalendarzu i wziąć udział w jednym z największych i najdynamiczniej rozwijających się wydarzeń branżowych w Polsce. Jak co roku zadbamy o wyjątkową atmosferę i najlepszych prelegentów. Nowością w tegorocznej edycji będzie drugi dzień, poświęcony na warsztaty tematyczne w małych grupach, podczas których poruszone zostaną nie tylko frapujące branżę turystyczną problemy, ale będzie czas na pogłębioną dyskusję, jak i na zdobycie specjalistycznej wiedzy. Organizatorem wydarzenia jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna
 

Do udziału zapraszamy wszystkich profesjonalistów branży turystycznej. Jeśli prowadzisz obiekt noclegowy, kreujesz wizerunek gminy czy zarządzasz atrakcją turystyczną – to konferencja specjalnie dla ciebie. Konferencja Turysta 2025 to spotkanie osób, dla których turystyka to nie tylko pasja, ale też sposób na biznes lub na rozwój swojego regionu. W serii krótkich, nasyconych treścią wystąpień postaramy się pomóc lepiej zrozumieć współczesnego turystę, poznać jego oczekiwania i najlepsze kanały dotarcia do niego. 

Zadanie publiczne pn. “Organizacja Konferencji pn. TURYSTA 2025: Innowacje, technologie i zrównoważony rozwój w turystyce” dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2025/0046/0087/UDOT/DT/BP/IC z dnia 27.06.2025 r.

Transmisja online

Konferencja TURYSTA 2025 będzie dostępna również online! Większość wystąpień naszych prelegentów będzie można śledzić na żywo podczas transmisji prowadzonej w Internecie, którą przeprowadzimy na naszym profilu na Facebooku.

Dostęp do transmisji online jest całkowicie bezpłatny i nie wymaga żadnej wcześniejszej rejestracji. Wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do szerokopasmowego Internetu. transmisja online rozpocznie się wraz z konferencją – 15 października o godzinie 10:00.

Aby być na bieżąco z naszą konferencją i z pewnością nie przegapić przygotowanej przez nas transmisji online najlepiej jest śledzić naszą stronę na Facebooku oraz dołączyć do wydarzenia.

Prelegenci

Podczas konferencji wystąpią:

Strateżka i ekspertka w dziedzinie nowych technologii. Jako założycielka firmy doradczo-szkoleniowej w obszarze AI i strategii, łączy świat biznesu z technologiami, dostarczając innowacyjne rozwiązania dla wiodących marek.
Strateżka i ekspertka w dziedzinie nowych technologii. Jako założycielka firmy doradczo-szkoleniowej w obszarze AI i strategii, łączy świat biznesu z technologiami, dostarczając innowacyjne rozwiązania dla wiodących marek.

Dominika Bucholc

Bucholc Consulting

Ekspert w obszarze zarządzania strategicznego, badań i marketingu opartych na danych. Współtwórca i wieloletni prezes firmy Selectivv, lidera polskiego rynku w zakresie badań ruchu turystycznego opartych na danych z urządzeń mobilnych.
Ekspert w obszarze zarządzania strategicznego, badań i marketingu opartych na danych. Współtwórca i wieloletni prezes firmy Selectivv, lidera polskiego rynku w zakresie badań ruchu turystycznego opartych na danych z urządzeń mobilnych.

Aleksander Luchowski

Selectivv

Specjalizuje się w tworzeniu produktów turystycznych na rynkach Bliskiego i Dalekiego Wschodu, współpracując z największymi touroperatorami. Mieszka i pracuje w Arabii Saudyjskiej oraz Bahrajnie, gdzie prowadzi biuro zajmujące się organizacją eventów i turystyki.
Specjalizuje się w tworzeniu produktów turystycznych na rynkach Bliskiego i Dalekiego Wschodu, współpracując z największymi touroperatorami. Mieszka i pracuje w Arabii Saudyjskiej oraz Bahrajnie, gdzie prowadzi biuro zajmujące się organizacją eventów i turystyki.

Natalia Wiśniewska-Grajewska

Nami consulting
& entertainment co wll.

Specjalista Revenue Management w SOHiS - dostawcy innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla branży hotelarskiej. Łączy analitykę danych i strategię cenową, pomagając hotelom maksymalizować przychody.
Specjalista Revenue Management w SOHiS – dostawcy innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla branży hotelarskiej. Łączy analitykę danych i strategię cenową, pomagając hotelom maksymalizować przychody.

Piotr Górny

SOHiS

Organizator Pyrkonu, od 20 lat związany z fantastyką. Wicedyrektor ds. partnerów, odpowiedzialny za kluczowe współprace rozwijające największy festiwal fantastyki w Europie. Miłośnik gór.
Organizator Pyrkonu, od 20 lat związany z fantastyką. Wicedyrektor ds. partnerów, odpowiedzialny za kluczowe współprace rozwijające największy festiwal fantastyki w Europie. Miłośnik gór.

Konrad Fuczkiewicz

Pyrkon

Absolwent slawistyki na Uniwersytecie Śląskim. Pracownik punktu informacji turystycznej oraz miejski przewodnik po Ostrawie, specjalista ds. polskiego rynku w Visit Ostrava. Jego celem jest pokazanie Ostrawy polskim turystom a czeskim przybliżenie wspólnej historii.
Absolwent slawistyki na Uniwersytecie Śląskim. Pracownik punktu informacji turystycznej oraz miejski przewodnik po Ostrawie, specjalista ds. polskiego rynku w Visit Ostrava. Jego celem jest pokazanie Ostrawy polskim turystom a czeskim przybliżenie wspólnej historii.

Filip Witkowski

Visit Ostrava

Absolwent nauk przyrodniczych Akademii Rolniczej w Poznaniu i Instytutu Ochrony Przyrody PAN w Krakowie. Edukator przyrodniczy, autor blogów i publikacji popularnonaukowych, lepidopterolog. Od 2019 roku dyrektor ZPKWW.
Absolwent nauk przyrodniczych Akademii Rolniczej w Poznaniu i Instytutu Ochrony Przyrody PAN w Krakowie. Edukator przyrodniczy, autor blogów i publikacji popularnonaukowych, lepidopterolog. Od 2019 roku dyrektor ZPKWW.

Rafał Śniegocki

Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego

Od ponad 25 lat związany jest z samorządem lokalnym. W przeszłości burmistrz Leska, obecnie zastępca wójta gminy Olszanica. Niepoprawny optymista, który uważa, że świat jest na tyle piękny, na ile sami codziennie go takim czynimy.
Od ponad 25 lat związany jest z samorządem lokalnym. W przeszłości burmistrz Leska, obecnie zastępca wójta gminy Olszanica. Niepoprawny optymista, który uważa, że świat jest na tyle piękny, na ile sami codziennie go takim czynimy.

Robert Petka

Gmina Olszanica

Posiada 13-letnie doświadczenie we wspieraniu organizacji w pracy z seniorami i osobami niepełnosprawnymi. Pomaga polubić i zrozumieć ludzi. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności miękkich. Pasjonat Szkocji.
Posiada 13-letnie doświadczenie we wspieraniu organizacji w pracy z seniorami i osobami niepełnosprawnymi. Pomaga polubić i zrozumieć ludzi. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu umiejętności miękkich. Pasjonat Szkocji.

Łukasz Olszewski

OK Senior Polska

Specjalistka mediów społecznościowych i marketingu, właścicielka agencji Panda Media. Wspiera hotele i restauracje w budowaniu wizerunku online. Pomaga branży turystycznej rozwijać sprzedaż, tworzyć angażujące treści i docierać do gości z całego świata.
Specjalistka mediów społecznościowych i marketingu, właścicielka agencji Panda Media. Wspiera hotele i restauracje w budowaniu wizerunku online. Pomaga branży turystycznej rozwijać sprzedaż, tworzyć angażujące treści i docierać do gości z całego świata.

Agata Krypczyk

Panda Media

Program

DZIEŃ 1

9:00      Rejestracja uczestników

10:00    Rozpoczęcie konferencji

10:15    Personalizacja, automatyzacja, analiza – AI w marketingu turystycznym – Dominika Bucholc | Bucholc Consulting

Jak wykorzystać AI do zwiększenia efektywności działań marketingowych i budowania lepszych doświadczeń turystów. Przykłady zastosowania AI w turystyce – marketing miejsc, działania marketingowe przedsiębiorstw.

10:45    Zarządzanie destynacją turystyczną w oparciu o big data – Aleksander Luchowski | Selectivv

Jak narzędzia analizy danych mogą pomóc w prognozowaniu trendów turystycznych, lepszej personalizacji oferty oraz zwiększeniu efektywności kampanii promocyjnych.

11:15    Panel dyskusyjny: Bezpieczeństwo, etyka i autentyczność w erze AI

  • Dominika Bucholc
  • Agata Krypczyk
  • Aleksander Luchowski
  • Piotr Górny

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze wielu branż, w tym turystyki, ale jej dynamiczny rozwój rodzi istotne pytania o bezpieczeństwo, etykę i autentyczność doświadczeń.

12:15    Przerwa kawowa

12:45    Chronić, by zyskiwać: parki krajobrazowe to inwestycja w turystykę i rozwój lokalny – Rafał Śniegocki|ZPKWW

Parki krajobrazowe to nie tylko obszary ochrony przyrody, ale także cenne zasoby dla zrównoważonej turystyki, przyciągające turystów poszukujących autentycznych doświadczeń. Jak połączenie ochrony przyrody i turystyki może przynieść korzyści zarówno środowisku, jak i społecznościom lokalnym.

13:15    Determinacja, pomysł, rozwój – jak stworzyć destynację turystyczną od podstaw? – dr Robert Petka | Gmina Olszanica (woj. podkarpackie)

Jak przekształcić nieznane miejsce w popularną destynację turystyczną? Opowiemy jak dzięki wizji, innowacyjnym pomysłom i determinacji można zbudować turystyczną markę od podstaw, przyciągnąć gości i stworzyć trwałe źródło dochodu dla lokalnej społeczności.

 13:45    Jak zwiększyć konkurencyjność hoteli dzięki sprzedaży online – Piotr Górny | SOHiS

Skuteczna sprzedaż online jest kluczowym elementem zwiększania konkurencyjności hoteli. Automatyzacja procesów rezerwacyjnych, optymalizacja cen, prognozowanie popytu i analiza opinii gości pozwalają na lepsze zarządzanie obłożeniem i maksymalizację przychodów. Personalizacja doświadczeń sprawia, że goście chętniej wracają i polecają obiekt innym.

14:15    Z małej imprezy do wielkiej marki – historia sukcesu i dobre praktyki – Konrad Fuczkiewicz | Pyrkon

Jak lokalne wydarzenie może stać się ogólnopolską marką przyciągającą tysiące uczestników? Sukces nie jest dziełem przypadku – to efekt strategicznego planowania, kreatywnych pomysłów i zaangażowania. Prześledzimy drogę od kameralnej inicjatywy do rozpoznawalnego wydarzenia, dzieląc się sprawdzonymi strategiami promocji, budowania społeczności i pozyskiwania partnerów.

14:45    Obiad

16:00    Zakończenie

16:30    Piesza wycieczka po Starym Mieście w Poznaniu (około 90 minut).

DZIEŃ 2

9:00      Rejestracja uczestników

9:30      Warsztaty i sesja networkingowa: Obsługa turysty z rynku czeskiego – Filip Witkowski | VisitOstrava

Omówienie różnic kulturowych dot. rynku czeskiego, przybliżenie preferencji w podróżowaniu oraz dostarczenie wskazówek, jak dostosować ofertę do wymagań odbiorców z tego rynku.

11:00    Przerwa kawowa

11:30    Warsztaty i sesja networkingowa: Obsługa turysty z rynku arabskiego – Natalia Wiśniewska-Grajewska | Nami consulting & entertainment co wll.

Omówienie różnic kulturowych dot. rynku arabskiego, przybliżenie preferencji w podróżowaniu oraz dostarczenie wskazówek, jak dostosować ofertę do wymagań odbiorców z tego rynku.

13:00    Przerwa kawowa

13:30    Warsztaty i sesja networkingowa: Obsługa turysty z segmentu silver tourism – Łukasz Olszewski | OK SENIOR Polska

Warsztaty będą miały na celu przybliżenie potrzeb i preferencji segmentu turystyki silver oraz dostarczenie wskazówek, jak dostosować ofertę do wymagań odbiorców z tego rynku.

15:00    Obiad

16:00    Zakończenie

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie

Zapisy

Jak się zapisać?

Udział w konferencji TURYSTA 2025 jest bezpłatny. Niezbędna jest jednak rejestracja swojego udziału w wydarzeniu, której można dokonać wyłącznie poprzez platformę rezerwacyjną Evenea. Bilety będą dostępne już od 3 września 2025, tak aby każdy miał czas zapisać się na nasze wydarzenie.

Jedno osoba może zarezerwować tylko jeden bilet. Rezerwować je można bezpośrednio na stronie Evenea lub z wykorzystaniem apletu widocznego poniżej. Prosimy zwrócić uwagę, że aby każdy z elementów naszej konferencji jest osobno biletowany, tak więc chcąc wziąć udział w sesji plenarnej oraz wybranym warsztacie (lub kilku) należy posiadać osobne wejściówki na każdy z nich.

Wejście na salę będzie możliwe jedynie dla posiadaczy biletu wygenerowanego przez platformę rezerwacyjną Evenea, należy zatem mieć go przy sobie w postaci wydruku lub pliku zapisanego na smartfonie. Bilety mają charakter imienny, dlatego rezerwacji należy każdorazowo dokonać na konkretną osobę.

Miejsce

Miejsce konferencji

Konferencja TURYSTA 2025 zostanie zorganizowana w eleganckich i nowoczesnych wnętrzach hotelu Novotel Poznań Centrum, zlokalizowanego w samym centrum miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego i kilkaset metrów od Starego Miasta.

Pierwszego dnia uczestnicy konferencji zapełnią wnętrza sali Berlin – jednej z najbardziej przestronnych z sal konferencyjnych Poznania. Do dyspozycji prelegentów oddana zostanie scena, doskonałe nagłośnienie i akustyka miejsca. Komfort wszystkich osób zapewni również wysokiej klasy catering, oferowany przez uznaną od lat kuchnię hotelu Novotel Poznań Centrum.

Natomiast dnia drugiego, który poświęcimy na spotkania warsztatowe w małych grupach, zaprosimy uczestników do sali London, zapewniającej najwyższy poziom komfortu i dostęp do profesjonalnego wyposażenia konferencyjnego.

novotel

Dojazd

Dojazd do hotelu Novotel Poznań Centrum jest niezwykle łatwy. Obiekt znajduje się w centrum miasta, przy ulicy pl. Andersa 1, w bezpośrednim sąsiedztwie dużego węzła komunikacji publicznej oraz ulicy Królowej Jadwigi, będącej fragmentem pierwszej (wewnętrznej) ramy komunikacyjnej Poznania.

Pieszo

Do miejsca konferencji można dojść pieszo z dworca kolejowego Poznań Główny, który jest oddalony o około 900 metrów (15 – 20 min). Należy wyjść z dworca przez wyjście główne (na Most Dworcowy), a następnie kierować się ulicami Towarową i Królowej Jadwigi. Hotel znajduje się na placu Andersa, tuż obok Poznańskiego Centrum Finansowego.

Tramwajem

Z dworca można również dojechać komunikacją publiczną, korzystając z tramwajów numer 6, 10, 12 i 18 (stan na wrzesień 2025) i wysiadając na przystanku Wierzbięcice lub Półwiejska. Aktualny rozkład jazdy dostępny jest na stronie ztm.poznan.pl.

Samochodem

Obiekt znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie I ramy komunikacyjnej Poznania, zaraz przy ul. Królowej Jadwigi. Organizator nie zapewnia miejsc parkingowych dla uczestników konferencji. Najbliższy parking kubaturowy znajduje się pod centrum handlowym Stary Browar. Możliwe jest również parkowanie na ulicy, ta jednak objęta jest strefą płatnego postoju.

Mapa

novotel

Kontakt dla mediów

Wiktoria Szulc
Specjalistka ds. Promocji i PR
tel. +48 600 440 466
wiktoria.szulc@wot.org.pl

Konferencja ma charakter otwarty. W jej trakcie będzie możliwość rejestracji fragmentów wystąpień, jak również przeprowadzenie wywiadu z prelegentami i organizatorami wydarzenia. Zachęcamy do wcześniejszego powiadomienia o zamiarze udziału przedstawicieli redakcji w konferencji TURYSTA 2025.

Poprzednie edycje

TURYSTA 2023

W roku 2023 konferencja TURYSTA powróciła do największej sali konferencyjnej w poznańskim hotelu Novotel, po raz kolejny gromadząc ponad 150 osób. Przekrój tematów był naprawdę spory, zawsze jednak wystąpienia poruszały najbardziej bieżące i trendujące zagadnienia we współczesnej turystyce i jak zawsze nasi prelegenci starali się przyjrzeć danemu zagadnieniu z perspektywy turysty.

 

Wśród tematów znalazły się, między innymi story telling w turystyce, grywalizacja doświadczenia turystycznego poprzez questy czy rola  insightu konsumenckiego. Duże zainteresowanie wzbudziło też wystąpienie na temat perspektyw rozwoju turystyki kulinarnej. Jak zawsze jednak, szczególnym momentem był panel dyskusyjny, podczas którego zaproszeni eksperci – przy współudziale publiczności – dyskutowali nad przyszłością branży turystycznej.

 

Jak co roku zapis konferencji dostępny jest cały czas na naszym kanale na platformie YouTube. Zapraszamy do obejrzenia filmów i przypomnienia sobie najciekawszych momentów.

TURYSTA 2022

Organizując trzecią edycję konferencji TURYSTA 2022 można już śmiało powiedzieć, że stała się ona imprezą cykliczną, na dobre wpisaną w kalendarz i wyczekiwaną przez branżę. Edycja 2022 odbyła się w nowym miejscu, jakim była poznańska Concordia Design. Salę wypełniło ponad 150 uczestników, a dalszych kilkudziesięciu śledziło konferencję online.

 

Spektrum tematów było w tym roku wyjątkowo szerokie, a nowym elementem był dynamiczny panel dyskusyjny, z interaktywnym udziałem widzów. Konferencja TURYSTA 2022 to nie tylko solidna porcja wiedzy, ale też okazja do wymiany doświadczeń i budowania nowych relacji, co często można było słyszeć we foyer podczas przerwy kawowej.

 

Ośmiu rewelacyjnych prelegentów zaprezentowało inspirujące wystąpienia, w których poruszlaiśmy takie wątki jak storytelling i budowanie narracji, nowe trendy w hotelarstwie i obiektach noclegowych, samorządowe inwestycje w  rozwój funkcji turystycznych, czy wreszcie jak zbudować ekspozycję aby ta zachwyciła współczesnego turystę. Jak co roku zapis konferencji dostępny jest cały czas na naszym kanale na platformie YouTube. Zapraszamy do obejrzenia filmów i przypomnienia sobie najciekawszych momentów.

TURYSTA 2021

Edycja w roku 2021 poświęcona była w dużej mierze turystyce wiejskiej i agroturystyce oraz jej roli i przyszłości w Polsce. Nie zabrakło jednak innych wątków, a spektrum poruszanych tematów obejmowało również portale rezerwacyjne, turystykę dostępną czy kształtowanie marki miejsca. Wyjątkowo dynamiczna dyskusja podczas eksperckiego panelu dyskusyjnego rozgrzała widzów przed sesją plenarną, a na zakończenie konferencji w świat swoich podróży Polsce i na wspólne odkrywanie miejsc niezwykłych zabrał Jakub Porada.

 

Łącznie dziesięciu rewelacyjnych prelegentów wypełniło czas konferencji, która w tym roku przyciągnęła ponad stu uczestników. Dla tych, którzy z różnych przyczyn nie mogli wziąć udziału bezpośrednio, przygotowaliśmy transmisję online. Zapis konferencji dostępny jest cały czas na naszym kanale na platformie YouTube.

TURYSTA 2020

Takiego wydarzenia w wielkopolskiej turystyce nie było od dawna. Ponad setka osób na sali oraz kilkadziesiąt kolejnych uczestników śledzących na żywo transmisję online wzięło udział w zorganizowanej przez nas ogólnopolskiej konferencji TURYSTA 2020. Przez cały dzień, 6 października 2020 r, dziesięciu prelegentów w dynamicznych i pełnych konkretów wystąpieniach omawiało różne aspekty rozwoju branży turystycznej i wyzwania przed nią stojące.

Zgodnie z nazwą konferencji w centrum zainteresowania zawsze była osoba turysty. Tematami wystąpień były między innymi turystyka doświadczeń, nowoczesne metody komunikacji w branży turystycznej, zarządzanie markami turystycznymi, czy turystyka bez barier. Ważnym elementem był również panel dyskusyjny, w którym najwyższej klasy eksperci analizowali stan turystyki w Polsce w sytuacji pandemii. 

Organizator

logo wot

Wielkopolska Organizacja Turystyczna

Patronat

umww herb logo
POT_LOGO_na_bieli
IGHP
forum rot
pit
stowarzyszenie gmin

Kontakt

Monika Cieślewicz
Specjalista ds. Promocji i PR
tel. 660 559 254
monika.cieslewicz@wot.org.pl