Wyniki globalnego badania sektora turystycznego w dobie COVID-19: certyfikacja miejsc najważniejsza

Firma Travel Advance, zajmująca się marketingiem destynacji turystycznych, działająca na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, we współpracy z Travel Consul – globalną siecią zrzeszającą wiodące agencje z marketingu i PR destynacji turystycznych, opublikowała wyniki drugiego globalnego badania, dotyczącego wpływu COVID-19 na turystykę.

Badanie ankietowe zostało przeprowadzone w dniach 14-28 września 2020 r. i wzięło w nim udział ponad 1000 organizatorów podróży (tour operatorów, agentów turystycznych, właścicieli biur podróży) z ponad dwudziestu krajów świata. Wyniki badania pokazują preferencje podróżnych oraz trendy występujące międzynarodowych rezerwacjach podróży.

Certyfikacja bardzo ważna

Certyfikacja miejsc docelowych jest najważniejszym działaniem, które organizacje DMO mogą podjąć, aby pomóc partnerom w branży turystycznej. Kolejne odpowiedzi obejmowały kampanie marketingowe, udostępnianie aktualnych danych oraz prowadzenie centrum informacyjnego dla swoich partnerów handlowych. 74% respondentów wskazywało certyfikację obiektów jako główny aspekt wyboru miejsca wyjazdu. Na drugim miejscu znalazło się zarządzanie pandemią COVID-19 przez rząd kraju docelowego, a dopiero na trzecim warunki finansowe.

Działania podejmowane przez organizatorów turystyki

Adaptacja modelu biznesowego do bieżącej sytuacji została wskazana na pierwszym miejscu jako główne działanie realizowane w III kwartale 2020 r. Zainteresowanie szkoleniami spadło o 11% w stosunku do pierwszego badania (z 38% na 27%). Tworzenie nowych produktów i ich ulepszanie wzrosło o 5% w stosunku do poprzedniej tury (odpowiednio 45% i 35%).

Preferencje klientów

Klienci organizatorów wycieczek wykazują rosnące zainteresowanie podróżami indywidualnymi (66% odpowiedzi), nocowaniem w hotelach i kurortach (64%) oraz wypoczynkiem all-inclusive (60%). Popularnością cieszą się też mieszkania do wynajęcia z własnym wyżywieniem, podróżowanie w małych grupach (8 – 15 osób), a jako środek transportu – samolot.

Rezerwacje z wyprzedzeniem

48% klientów wstrzymuje się z podjęciem decyzji o terminie podróży. 21% respondentów rezerwuje podróż zagranicę na mniej niż miesiąc przed wyjazdem. Wśród europejskich podróżnych popularność zyskują rezerwacje last minute (35%).

Główne źródła informacji

W czasie pandemii najczęstszym źródłem informacji pozostają stowarzyszenia tour operatorów (64% respondentów) oraz biura podróży (40%). Podczas drugiego badania znajomi z branży jako główne źródło informacji, awansowali z piątej na trzecią pozycję (wybrani przez 35% ankietowanych).

Działania marketingowe

Działania marketingowe podejmowane w czasie odmrażania gospodarki zdecydowanie koncentrowały się w mediach społecznościowych: siedmiu na dziesięciu respondentów twierdziło, że ich głównym działaniem był marketing społecznościowy. Marketing cyfrowy oraz sprzedaż zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Jak COVID-19 zmienił zasady

70% respondentów uważa, że aktualizacja polis lub warunków rezygnacji będzie jednym z głównych przedsięwzięć podejmowanych w 2020 i 2021 roku. Sama oferta polis ubezpieczeniowych wzrosła o 12% w stosunku do pierwszej tury badania.

 

Podsumowanie badania oraz szczegółowe wyniki: Travel-Consul_trade_survey_round-II_key-findings-FINAL
Analiza opracowana przez Warszawską Organizację Turystyczną (źródło:https://wot.waw.pl/project/wyniki-drugiego-globalnego-badania-sektora-turystycznego-wciaz-najwazniejsza-certyfikacja-miejsc-docelowych/)