Chińscy turyści planują podróże

Z ankiety Chińskiej Akademii Turystyki (CTA) wynika, że podczas trwania epidemii turystyka była nadal jednym z obszarów zainteresowań Chińczyków – 40% ankietowanych w tym czasie czytało regularnie informacje o podróżach i zniżkach na produkty turystyczne, 40% czasami zwracało uwagę na tego rodzaju treści, 10% zakupiło w tym czasie produkty turystyczne i tylko 10% nie było w ogóle zainteresowanych tematyką podróży. Większość ankietowanych po zakończeniu wirusa w pierwszą podróż będzie chciało wybrać się na terytorium Chin, głównie do pobliskich miejscowości turystycznych. Zainteresowani są najbardziej podróżami rodzinnymi i 1/3 zdecyduje się na wyjazd nastawiony na wypoczynek a nie zwiedzanie. Wiele z osób zdecyduje się na dokonanie rezerwacji wyjazdu na OTA (online travel agency), na co wpływ miała korzystna polityka zwrotów anulowanych świadczeń w trakcie epidemii. Do wyboru kierunków podróży motywować będzie Chińczyków postrzegane bezpieczeństwo destynacji, możliwość wzięcia urlopu w pracy oraz zniżki oferowane przez biura podróży/lokalne atrakcje, dopiero w dalszej kolejności jakość wyjazdu i uproszczenia wizowe.

Więcej o wynikach badań:
https://dragontrail.com/resources/blog/china-tourism-academy-chinese-post-virus-sentiment-report