European Travel Commission: Monitoring sentymentu dla krajowych i wewnątrzwspólnotowych podróży | raport z piątej i szóstej fali badania

European Travel Commission od sierpnia 2020 r. prowadzi badania i przygotowuje raporty, które prezentują analizę oraz monitoring nastrojów i krótkoterminowych zamiarów dotyczących podróży krajowych i wewnątrzwspólnotowych (UE) obywateli z 10 europejskich rynków (w tym Polski) w świetle kryzysu COVID-19. Załączamy ostatnie raporty z zakładanych sześciu edycji badań.

Podsumowanie 6 fali badań

  • Chęć Europejczyków do podróżowania osiągnęła najwyższy poziom od czasu rozpoczęcia badania – 56% wszystkich respondentów planuje odbyć podróż do końca sierpnia. 22% wszystkich ankietowanych Europejczyków zamierza podróżować między majem a czerwcem 2021 r., a dodatkowe 36% opowiada się za podróżą w późniejszym terminie w lecie.
  • 29% podróżników „early-bird”* wybiera okres maj i czerwiec, a dodatkowe 46% preferuje lipiec i sierpień na ich następną podróż. Jeśli chodzi o wybór miejsca docelowego, 49% planuje podróż do innego kraju europejskiego, a 36% planuje pozostać w granicach swojego kraju.
  • Wakacje pozostają dominującą motywacją do podróżowania dla Europejczyków: 66% podróżników „early-bird” będzie podróżować w celach wypoczynkowych – w porównaniu z 56% przed pandemią. Odwiedzanie przyjaciół i krewnych jest głównym celem dla 19% podróżnych.
  • Wpływ szczepionek na COVID-19 na nastroje związane z podróżowaniem jest dość pozytywny; 48% wszystkich ankietowanych Europejczyków czuje się znacznie pewniej planując podróże w ciągu najbliższych 6 miesięcy w wyniku wprowadzenia szczepionek. 31% ma neutralne odczucia, a 21% respondentów nadal jest bardzo sceptycznych.
  • Zainteresowanie wakacjami nad morzem jest nadal duże; 34% osób podróżników „early-bird” preferuje ten rodzaj podróży. Wybór wakacji na łonie natury jest deklarowany przez 15% respondentów, szczególnie z rynków środkowoeuropejskich.
  • Ponad połowa podróżników „early-bird” (52%) wykazuje chęć odbycia następnej podróży samolotem. Podróż samochodem pozostaje drugim najpopularniejszym wyborem dla 36% Europejczyków planujących podróże krótkoterminowe.
  • Kwarantanna jest główną obawą dla podróżujących (16%). Rośnie także niepokój (11%) dotyczący ograniczeń w zakresie dostępu do oferty turystycznej i dostępnych aktywności w miejscu docelowym.

*to respondenci, którzy najprawdopodobniej będą podróżować w ciągu najbliższych 6 miesięcy / mają krótkoterminowe plany podróży

Rekomendacje dla destynacji:

  • Ponieważ wśród podróżnych rosną obawy dotyczące wrażeń i oferty dostępnej w miejscu docelowym, należy informować które atrakcje są obecnie otwarte i jakie ograniczenia / zasady mają zastosowanie do odwiedzających. Spójne i przejrzyste komunikaty będą kluczem do zarządzania oczekiwaniami podróżnych i odbudowy zaufania.
  • Warto opracować i przekazać branży gastronomicznej ścisłe protokoły COVID-19.
  • Podróżującym, którzy wybierają podróż samochodem i poszukiwaczom atrakcji przyrodniczych, miejsca docelowe mogą oferować specjalne trasy, doświadczenia poza utartymi szlakami i przystanki na świeżym powietrzu dla rodzin. Dobrym przykładem angażujących treści mogą być playlisty z lokalną muzyką, która towarzyszyć będzie w trakcie jazdy, dzięki czemu wrażenia będą pogłębione.
  • Odpowiedzialne podróżowanie jest jednym z ważnych aspektów przy wznawianiu turystyki. Miejsca docelowe powinny podejmować takie inicjatywy, jak budowanie przekazu marki dotyczącego kultywowania „poczucia troski”, współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze ekologii oraz włączanie gości w lokalne wydarzenia i działania.

Rekomendacje dla branży turystycznej:

  • Przedsiębiorstwa powinny wykorzystać pozytywne nastawienie do podróży i zaufanie klientów w okresie wiosenno-letnim. Oferty „Kup teraz – zapisz się później”, bezpłatne aktualizacje, strategie budowania i pielęgnowania relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz kampanie re-marketingowe będą motywować niezdecydowanych klientów.
  • Hotele mogą położyć nacisk na szkolenie personelu w dostosowywaniu się do nowych okoliczności, wdrażaniu protokołów dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa oraz działaniu w oparciu o wartości marki, aby zapewnić swoim gościom bezproblemowe wakacje.
  • Dla 3 na 4 Europejczyków podróż to czas, który spędzą z rodziną lub partnerem, dlatego marki turystyczne mogą reklamować się jako idealne miejsce dla rodzin i par.
  • Firmy zajmujące się zakwaterowaniem, linie lotnicze i wypożyczalnie samochodów mogłyby współpracować w zakresie tworzenia pakietów zniżkowych typu „leć / jedź i zostań” i promować je bezpośrednio wśród odbiorców.

 

Dokumenty do pobrania:

(rozpowszechnianie lub powielanie w całości jest dozwolone tylko do użytku własnego lub wewnętrznego)

 

Study on Monitoring Sentiment for Intra-European Travel.
Copyright © 2020 European Travel Commission (ETC): www.etc-corporate.org