Aktualności

Informacja nt. wystąpienia promocyjnego Wielkopolski na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie 2012


ITB - największe targi branży turystycznej na świecie – odbyły się w dn. 7 – 11.03.2012r. Zgromadziły około 170 tys. gości. Akredytacji udzielono 7 tys. dziennikarzy z ponad 90 krajów. Oficjalnym krajem partnerskim  tegorocznych Targów ITB’ 2012 był Egipt.

Udział Polski w targach to niezwykle ważne i prestiżowe wydarzenie, które dało możliwość nie tylko prezentacji bogatej oferty turystycznej, ale równocześnie wzmocnienia pozytywnego wizerunku naszego kraju. W tym roku dodatkowo pokazano publiczności, że Polska jest dobrze przygotowana do EURO 2012.

Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane było w hali 15.1. zajęło powierzchnię 1.500 m2. Jednym z 16 regionów prezentujących swoją ofertę turystyczną w ramach Polskiego Stoiska Narodowego była Wielkopolska, która zaprezentowała 3 regionalne produkty turystyczne: turystykę aktywną, turystykę kulturową oraz produkt miasta Czarnków i Gminy Drawsko - „Statkiem na EURO ‘2012”. Wizualizację naszego regionu stanowiły duże fotogramy reprezentujące w/w produkty oraz turystyczne logo Wielkopolski wraz z hasłem „Wielka historia. Wielka przygoda”.

Szeroka oferta wydawnicza przygotowana przez WOT oraz partnerów spotkała się z pozytywnym odzewem zwiedzających. Dotyczyła możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa – tras rowerowych, spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach, turystyki konnej, wypoczynku rodzinnego. Zaprezentowano również wydawnictwa tematyczne z okazji EURO 2012.

Z drugiej strony promowano turystykę kulturową, szlaki zabytków, w tym Szlak Piastowski oraz atrakcje turystyczne Gminy Rawicz i turystykę kolejową. Wystąpienie Wielkopolski uatrakcyjniła możliwość zdobycia tematycznych gadżetów turystycznych. Duże zainteresowanie odwiedzających stoisko Wielkopolski wzbudzała prezentacja kodów QR oraz zastosowania tej nowej technologii w turystyce. Obsługa stoiska demonstrowała zwiedzającym, jak za pomocą przenośnych urządzeń elektronicznych można szybko dotrzeć do konkretnej informacji z zakresu turystyki w Wielkopolsce.

Partnerami WOT podczas ITB 2012 byli: Miasto Czarnków i Gmina Drawsko, Organizacja Turystyczna Leszno – Region, Gmina Rawicz, Kraina Konferencji i Wypoczynku Olandia, Hotel Poznański z Lubonia, Hotel Olympic Wronki, Novotel Poznań Centrum oraz Spolicowo Filmowe.
Dodatkowym działaniem promocyjnym były degustacje regionalnych produktów - piwa noteckiego i grzybów marynowanych oraz konkursy przeprowadzane na rowerze z trenażerem, a także konkursy na temat atrakcji turystycznych Wielkopolski i możliwościach wypoczynku w naszym regionie. Nagrody główne - pobyty weekendowe w atrakcyjnych hotelach ufundowane przez członków WOT: Krainę Konferencji i Wypoczynku Olandia, Hotel Poznański i Novotel Poznań Centrum -  trafiły do zadowolonych niemieckich turystów biorących udział w konkursie.

Osobną prezentację na ITB 2012 miał Poznań – jako miasto gospodarz EURO 2012, który przyciągał gości pokazami wypieku i degustacją rogali świętomarcińskich – tradycyjnego produktu regionalnego.

Warto wspomnieć, że targi ITB były dla nas szczególnie owocne także w kontekście rozwijania współpracy międzyregionalnej. Podczas targów ITB Wielkopolska uczestniczyła w Networkingu zorganizowanym dla prasy i organizatorów turystyki w ramach projektu Partnerstwo Odra jako jeden z 4 polskich i 4 niemieckich regionów – uczestników tego międzynarodowego projektu. Zaprezentowano na niej pierwsze wydawnictwo wspólnie przygotowane – mapę z największymi atrakcjami turystycznymi partnerów.

Wśród gości honorowych odwiedzających nasze stoisko była Minister Sportu i Turystyki Pani Joanna Mucha.

Prezentacja walorów turystycznych Regionu Wielkopolski  podczas ITB’2012 w Berlinie jest elementem realizacji projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” współfinansowanym ze środków UE.

Opracowanie:
Biuro WOT
 

Pozostałe aktualności