Aktualności

Wielkopolska na Targach Touristik/ Caravaning w Lipsku

 

Międzynarodowe Targi Turystyki i Caravaningu w Lipsku odbyły się po raz 22. w dniach 16-20. listopada 2011 roku na terenie Messe Leipzig. Są to największe targi turystyczne o charakterze konsumenckim we wschodnich Niemczech, na których w tym roku swoje oferty prezentowało 1100 wystawców z 53 krajów. Większość odwiedzających w liczbie ok. 63.000 stanowili konsumenci indywidualni poszukujący propozycji wypoczynku zimowego i letniego na sezon 2011/2012.
            Stoisko Wielkopolski przygotowane zostało w ramach 150 m² Polskiego Stoiska Narodowego. Wizualizację 30 - metrowego modułu regionalnego stanowiło nowe turystyczne logo Wielkopolski wraz z hasłem promocyjnym „Wielkopolska. Wielka historia. Wielka przygoda”, a także fotogram przedstawiający turystykę rowerową .
Szeroka oferta wydawnicza przygotowana przez WOT oraz partnerów spotkała się z pozytywnym odzewem zwiedzających i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Dotyczyła możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa –turystyki aktywnej, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach, turystyki kulturowej. Premierowo zaprezentowano wydawnictwa tematyczne z okazji EURO 2012.
Wielkopolska Organizacja Turystyczna przygotowała następujące wydawnictwa promocyjne: „Campingi w Wielkopolsce”, ”Największe atrakcje turystyczne Wielkopolski”, „Turystyka wodna w Wielkopolsce”, „Kuchnia wielkopolska”, „Turystyka na kolejowych szlakach w Wielkopolsce”, „ Turystyka Konna w Wielkopolsce”, „Turystyka biznesowa w Wielkopolsce”, foldery promujące produkty turystyki kulturowej w Wielkopolsce oraz mapę turystyczną Wielkopolski.
 W ofercie przygotowanej przez Organizację Turystyczną Leszno-Region najbardziej wyróżniały się jednolicie graficznie opracowane wielotematyczne foldery. Dużym zainteresowaniem cieszyły się wydawnictwo Informator Turystyczny oraz mapa turystyczna Miasta Piły a także mapa Gminy Kwilcz.
Przedstawiona na Targach Turystyki i Caravaningu w Lipsku oferta turystyczna Wielkopolski wyróżniała się na tle innych. Wielkopolska jako jeden z nielicznych regionów Polskiego Stoiska Narodowego przygotował ofertę miejsc campingowych, która była najbardziej poszukiwana przez zwiedzających. Turyści niemieccy chętnie przyjeżdżają do naszego regionu aby aktywnie spędzić czas na wolnym powietrzu, a więc interesowali się szlakami rowerowymi w Wielkopolsce oraz turystyką wodną. Wielu odwiedzających zainteresowanych było turystyką kolejową, ofertą kulturalną oraz zabytkami wielkopolskich miast.Zauważalny jest wzrost zainteresowania Wielkopolską, a poprzez profesjonalną promocję utrwalany jest pozytywny wizerunek naszego regionu.
 
Opracowanie:
Biuro WOT 23.11.2011r.

Pozostałe aktualności