Aktualności

Badanie jakości punktów IT

Nazwa

Mamy nowe, bardzo interesujące dane. Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła badanie jakości obsługi klienta w punktach informacji turystycznej w Polsce. Badaniu poddano zarówno obsługę na odległość - za pomocą maili redagowanych w języku polskim i angielskim oraz w bezpośrednim kontakcie z klientem. Ogółem metodą mailingową sprawdzono wszystkie 370 punktów IT, a wybranych 79 obiektów odwiedzili tajemniczy klienci. 

Z Wielkopolski do badania metodą mystery shopper wytypowano 9 punktów ze wszystkich kategorii:
???? Kalisz
??? Poznań CIT, Nowy Tomyśl, Poznań Arkadia, Leszno
?? Poznań PKP, Puszczykowo
? Szamotuły, Śrem

Ocenie podlegała zarówno praca konsultantów, ich wiedza, kultura osobista oraz prezencja, jak również sam obiekt - jakość wyposażenia, dostępne materiały, wygląd lokalu.


Ocena jakości obsługi - dane sumaryczne z podziałem na kategorie punktów IT

* (24 ocenionych)
Szamotuły - miejsce 12, 73%
Śrem - miejsce 16, 69%

** (23 ocenionych)
Poznań PKP - 9 miejsce, 75%
puszczykowo - 10 miejsce, 75%

*** (18 ocenionych)
Nowy Tomyśl - 5 miejsce, 85%
Poznań CIT - 6 miejsce, 85%
Poznań CIM - 9 miejsce, 83%
Leszno - 12 miejsce, 77%

**** (11 ocenionych)
Kalisz - 6 miejsce, 85%

Ocena oznakowania i wyposażenia obiektów

*
Śrem 100%
Szamotuły 71%

**
Poznań PKP 83%
Puszczykowo 83%

***
Leszno 91% (2 miejsce)
Poznań CIT 86% (6 miejsce)
Nowy tomyśl 82% (10 miejsce)
Poznań CIT 77% (14 miesjce)

****
Kalisz 100% (1 miejsce)

Ocena Kontaktu mailowego - dane zbiorcze wg województw

  • odpowiedź na mail (jakakolwiek) - wielkopolskie 83% (1 miejsce)
  • Tekst napisany czytelnym i zrozumiałem językiem wielkopolskie 93% (ostatnie miejsce)
  • Zachęta w mailu do osobistej wizyty w placówce - wielkopolskie 40%
  • Ocena kontaktu mystery mail - język angielski*
  • odpowiedź na mail (jakakolwiek) - wielkopolskie 50%; z tego 100% było napisanych poprawnym językiem i odpowiadało na potrzeby klienta

Szczegółowe informacje na temat badania, jak i pełen tekst raportu można przeczytać na stronie Polskiej Organizacji Turystycznej.

 

Pozostałe aktualności