Aktualności

Promujemy Wielkopolskę na Pomorzu

Nazwa

Trwające w dniach 15 - 17 kwietnia 2011r. Gdańskie Targi Turystyczne były okazją do promocji oferty turystycznej województwa wielkopolskiego wśród mieszkańców Trójmiasta.

Program tegorocznych GTT został w tym roku wzbogacony o wydarzenia dodatkowe - Salon Sprzętu Turystycznego i Rekreacyjnego oraz Salon Podróży Romantycznych i Poślubnych TRAVEL & LOVE. Dlatego imprezę licznie odwiedzały osoby młode zainteresowane aktywnym wypoczynkiem.

Wielkopolska Organizacja Turystyczna przygotowująca stoisko regionalne wyszła im naprzeciw promując szlaki rowerowe, wodne, piesze i konne.

Wielkopolska prezentowała się w Gdańsku na stoisku w nowej aranżacji, z nowym logo i hasłem „Wielka historia, wielka przygoda”. Wystąpienie to było elementem realizacji projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” współfinansowanym ze środków UE.

Partnerami Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej podczas GTT 2011 byli: Powiat Chodzieski, Miasto Kalisz, Miasto Piła, Miasto Wolsztyn, Miasto Konin, Skansen Olandia, Zamek w Rydzynie. Partnerzy dostarczyli materiały wydawnicze oraz produkty regionalne, tj. andruty kaliskie.

Przygotowana przez Wielkopolską Organizację Turystyczną i Partnerów oferta wydawnicza odpowiadała potrzebom turystów z Trójmiasta poszukujących kompletnych informatorów o atrakcjach turystycznych, bazie noclegowej i map. Wśród najbardziej poszukiwanych tytułów wydawniczych znalazły się : "Szlaki rowerowe Wielkopolski", "Turystyka na obszarach chronionych w Wielkopolsce", "Turystyka konna w Wielkopolsce", "Kajakiem po Warcie", "Szlakiem Noteci", "Mapa turystyczna Wielkopolski", "Wielkopolska - największe atrakcje turystyczne" , "Kalisz rekreacyjny", "Chodzież", "Piła - informator turystyczny", ulotki nt. Aquaparku w Wągrowcu.

Kolejnym atutem oferty wydawniczej Wielkopolski była turystyka kulturowa – szlaki zabytków, w tym Szlak Piastowski oraz Kalisz - najstarsze miasto w Polsce, czy turystyka kolejowa oraz pielgrzymkowa na czele z Sanktuarium w Licheniu. Ze szczególnie pozytywnym odzewem spotkała pozycja wydawnicza Miasta Kalisz - "Paszport na Szlaku Bursztynowym" oraz "Kalendarz imprez 2011", gdzie promowana była m.in. nadchodząca Parada Parowozów w Wolsztynie.

Urozmaiceniem wystąpienia Wielkopolski były konkursy na rowerze treningowym z nagrodami - interaktywna forma promocji szlaków rowerowych regionu.

Specjalne podziękowania kierujemy pod adresem studentów Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, którzy pomagali przy obsłudze stoiska Wielkopolski oraz pod adresem firmy Malta Ski Poznań, która nieodpłatnie wypożyczyła rower na potrzeby prezentacji targowych Wielkopolski.



 

Pozostałe aktualności