Aktualności

Podsumowanie ITB 2011 w Berlinie

Nazwa

ITB to największe targi turystyczne na świecie. Trwająca od 8 do 13 marca 2011r. impreza zgromadziła około 170 tys. gości. Akredytacji udzielono 7 tys. dziennikarzy z ponad 90 krajów.

Polska była krajem partnerskim tegorocznej edycji ITB. Kampania promocyjna naszego kraju pod hasłem "Move Your Imagination" zdobyła powszechne uznanie i rozgłos. Podczas uroczystości otwarcia z udziałem około 4 tys. gości, Minister Sportu i Turystyki, Adam Giersz podreślił, że kampania ma pokazać Polskę na nowo, jako miejsce o niezwykłej różnorodności kulturowej, krajobrazowej i miejsce zamieszkane przez kreatywnych ludzi. Więcej o wystąpieniu Polski na ITB 2011 przeczytasz tutaj.

Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane było w hali 15.1. zajęło powierzchnię 1.500 m2 . Jednym z 16 regionów prezentujących swoją ofertę turystyczną w ramach Polskiego Stoiska Narodowego była Wielkopolska, która zaprezentowała dwa regionalne produkty turystyczne: turystykę aktywną (wodną i rowerową) oraz turystykę kulturową.

Wizualizację 30 - metrowego modułu regionalnego stanowiło nowe turystyczne logo Wielkopolski wraz z hasłem promocyjnym „Wielkopolska. Wielka historia. Wielka przygoda”, a także fotogramy przedstawiające Zamek w Rydzynie - w części poświęconej turystyce kulturowej oraz turystykę rowerową - w części poświęconej turystyce aktywnej.

Szeroka oferta wydawnicza przygotowana przez WOT oraz partnerów spotkała się z pozytywnym odzewem zwiedzających. Dotyczyła możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa – tras rowerowych, spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach, turystyki konnej. Premierowo zaprezentowano wydawnictwa tematyczne z okazji EURO 2012.

Z drugiej strony promowano szlaki zabytków, w tym Szlak Piastowski oraz Kalisz - najstarsze miasto w Polsce, czy turystykę kolejową. Wielu gości zaopatrywało się także kalendarz imprez kulturalnych w Wielkopolsce na rok 2011. Wystąpienie Wielkopolski uatrakcyjniła możliwość zdobycia tematycznych gadżetów turystycznych.

Partnerami WOT podczas ITB 2011 byli: Gniezno i Powiat Gnieźnieński, OT Leszno –Region, Miasto Konin i Powiat Koniński, Powiat Chodzieski, Powiat Nowotomyski, Powiat Pilski, Poznańskie Towarzystwo Agroturystyczne, Gmina Piła, Miasto Kalisz, Miasto Czarnków, Miasto i Gmina Międzychód, Urząd Miejski w Nowym Tomyślu, Pałac Baborówko, Olandia, Wojewódzka Biblioteka Publiczna.

Osobną prezentację na ITB 2011 miał Poznań – jako miasto gospodarz EURO 2012, który przyciągał gości pokazami wypieku i degustacją rogali świętomarcińskich – tradycyjnego produktu regionalnego.

Warto wspomnieć, że targi ITB były dla nas szczególnie owocne także w kontekście rozwijania współpracy międzyregionalnej. Podczas targów ITB w obecności Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka oraz Ministra Gospodarki i Spraw Europejskich Landu Brandenburgia Ralfa Christoffersa odbyło się uroczyste podpisanie porozumienia o współpracy między Wielkopolską Organizacją Turystyczną a Tourismus Marketing Brandenburg GmbH. Przedstawiciele Brandenburgii w asyście Marszałka Marka Woźniaka odwiedzili również stoisko promocyjne Wielkopolski.

Wśród pozostałych gości honorowych odwiedzających nasze stoisko znaleźli się także m.in.: Prezydent RP Lech Wałęsa,    Andrzej Wilkoński - Starosta Nowotomyski, Bogusław Mikita – Wicestarosta Pilski, Tomasz Kayser - Wiceprezydent Poznania.

Pozostałe aktualności