Aktualności

10 lat Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej !

Nazwa

 Wielkopolska Organizacja Turystyczna działa już 10 lat! To znakomity moment aby podsumować osiągnięcia i snuć plany na przyszłość.

W 2003 roku 18 samorządów i podmiotów zainteresowanych promocją turystyczną Wielkopolski założyło stowarzyszenie Wielkopolska Organizacja Turystyczna. WOT był 10 regionalną organizacją w Polsce. Dziś - jak każde województwo - prowadzi promocję regionu i najlepiej jak potrafi wykorzystuje dostępne środki finansowe.
Pierwszym dużym projektem była promocja produktów turystyki kulturowej, realizowana w latach 2005-2007. Powstała seria 10 folderów, strona internetowa oraz oznakowanie 26 najciekawszych obiektów kulturowych regionu. Wartość zadania jeszcze skromna – 730.000 zł przy dofinansowaniu ze środków ZPORR 300.000 zł.
Kolejny projekt był odważniejszy – System Informacji Turystycznej w Wielkopolsce i trudniejszy – inwestycyjny a na dodatek przy współfinansowaniu 17 partnerów – samorządów. Powstało 46 infokiosków, a system oznakowania atrakcji turystycznych wzbogacił się o kolejne tablice, tym razem zastosowano w nich nowatorską jak na rok 2008 – kiedy pisano projekt – technologią kodów QR. Mało kto wierzył, że to przyszłość w komunikacji promocyjnej... Oznakowano również autostradę A2 w turystyczne znaki drogowe E22-b, aby przejeżdżający z zachodu Europy na wschód i na odwrót mieli świadomość przebywania choć przez chwilę w atrakcyjnym turystycznie regionie. Wydano razem 1.554.000 zł, a zwrot ze środków WRPO wyniósł 830.000zł.
W momencie uruchamiania kolejnych transzy środków unijnych przyszedł czas na kampanię wizerunkową Wielkopolski. Wieloelementowy projekt zapewnił powstanie pierwszego profesjonalnego systemu identyfikacji wizualnej, umożliwił wysokonakładowy druk wydawnictw wizerunkowych i produktowych, przeprowadzenia pierwszych badań ruchu turystycznego. Powstał ciekawy projekt stoiska targowego i Wielkopolska mogła wyemitować pierwszy telewizyjny spot promocyjny pod hasłem „Wielkopolska – wielka historia, wielka przygoda”. Całość kosztowała 4.678.000 zł, a ze środków WRPO dofinansowano 3.407.000 zł
Jeszcze nie zakończyła się pierwsza kampania, gdy biuro WOT przygotowało nowy projekt promocyjny produktu turystyki wodnej – Wielkiej Pętli Wielkopolski – marki turystycznej wyróżniającej nas nie tylko w Polsce ale i w Europie. 690 km szlaku wodnego przebiegającego przez najciekawsze krajobrazowo tereny i atrakcyjne miasta i miasteczka. Stwarza to okazję do wyjścia z wody na ląd i zwiedzania, jazdy rowerem czy konno... Jednym słowem – pomysł na wakacje nie tylko dla rasowych wodniaków! W ramach projektu powstały profesjonalne wydawnictwa, w tym przewodnik nawigacyjny, rozchwytywane na targach wodniackich. Aplikacja na urządzenia mobilne pozwala nawigować po Pętli, zaplanować podróż wraz ze zwiedzaniem oraz np. sprawdzić stany wód. Strona www.wielka-petla.pl zapewnia szeroki pakiet informacji dla wodniaków. Wielokanałowa kampania w mediach ogólnopolskich i regionalnych, w mediach branżowych oraz w Internecie i portalach społecznościowych obejmuje także akcje bilboardowe, eventy promocyjne oraz wizyty studyjne. Łączne koszty to 5.616.000 zł. Dofinansowanie ze środków UE – 3.982.000 zł
Projekt jeszcze trwa. W momencie obchodów 10-lecia Stowarzyszenia prezentujemy kulminacyjny element projektu i kampanii – spot telewizyjny pod hasłem Wielka Pętla Wielkopolski – z nurtem przygody, który pokazuje możliwości turystyki wodnej w Wielkopolsce.
 
Wielkopolska Organizacja Turystyczna zrzesza już 92 członków. Systematycznie buduje turystyczny wizerunek Wielkopolski. Z swoje działania otrzymuje szereg nagród i wyróżnień. W planach na najbliższą przyszłość jest promocja kolejnej unikatowej marki regionu – Szlaku Piastowskiego.
Prezesem Zarządu od początku działalności jest pan Tomasz Wiktor – Dyrektor Departamentu Sportu i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
 
 
 
 
 

Pozostałe aktualności