Aktualności

Jak przebiegła promocja Wielkopolski podczas największej turystycznej imprezy targowej na świecie ?

Wielkopolska Organizacja Turystyczna była organizatorem wystąpienia regionalnego na  Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej ITB’2014 w Berlinie w terminie 5 – 9 marca 2014 roku.
 
ITB w Berlinie to największa turystyczna impreza targowa na świecie gromadząca co roku ponad 11.000 wystawców z blisko 190 krajów.
 
Impreza  jest dla naszego regionu szczególnie ważna, gdyż Niemcy stanowią najliczniejszą grupę wśród gości zagranicznych odwiedzających Polskę. Wśród głównych celów ich przyjazdów wymienić należy: wyjazdy turystyczne, odwiedziny, wizyty zdrowotne, spotkania biznesowe, kongresy, targi i wystawy. Niemcy wybierają gównie produkty turystyczne z obszaru turystyki aktywnej (rowery, jazda konna, sporty wodne), rekreacyjnej i specjalistycznej, turystyki kulturowej i miejskiej (zwiedzanie dużych miast, imprezy kulturalne). Na dalszych pozycjach plasują się: turystyka na terenach wiejskich - wczasy wypoczynkowe dla rodzin z dziećmi, wyjazdy młodzieżowe w oparciu o tanią bazę noclegową oraz turystyka lecznicza i wellness & spa.
 
            Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane było w hali 15.1 kompleksu wystawienniczego Messe Berlin i zajmowało powierzchnię 1.500 m². Jednym z 16 regionów prezentujących swoją ofertę turystyczną w ramach Polskiego Stoiska Narodowego była Wielkopolska. Prezentacja regionu odbyła się w konwencji produktowej. Promowane były następujące produkty:
 
- Turystyka kulturowa w Wielkopolsce
- oraz produkt realizowany w ramach unijnego projektu pn. „Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski”
 
Osobną prezentację w ramach stoiska regionalnego przygotowało Miasto Poznań i aglomeracja poznańska.
            Wizualizację naszego regionu na powierzchni 50 m² stanowiły trzy duże fotogramy prezentujące turystykę wodną w Wielkopolsce, Poznański Ratusz oraz Festiwal Malta w Poznaniu oraz turystyczne logo Wielkopolski  i logo Wielkiej Pętli Wielkopolski.
W ramach poszczególnych stanowisk informacyjnych Wielkopolska zaprezentowała szeroką ofertę wydawniczą. Turyści mogli znaleźć informacje dotyczące aktywnego wypoczynku na terenie województwa – spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach. Kolejną mocną stroną oferty Wielkopolski skierowaną na rynek niemiecki jest turystyka kulturowa - zabytki wielkopolskich miast i miasteczek, szlaki turystyczne nawiązujące do naszej bogatej historii. 
            Odwiedzający stoisko Wielkopolski mieli okazję do zapoznania się z najnowszymi wydawnictwami promującymi Wielką Pętlę Wielkopolski.  Pokaz wypieku i degustacja rogali świętomarcińskich – tradycyjnego produktu regionalnego przyciągał gości do naszego stoiska regionalnego.
           
Warto wspomnieć, że targi ITB były dla nas szczególnie owocne także w kontekście rozwijania współpracy międzyregionalnej. Wielkopolska występowała również jako region partnerski na stoisku w ramach projektu „Partnerstwo Odra” - w pawilonie polskim w hali15.1
Wśród gości odwiedzających nasze stoisko byli: Pani Katarzyna Sobierajska – Podsekretarz Staniu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Pan Rafał Szmytke – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Pan Tomasz Kayser Zastępca Prezydenta Miasta Poznania  .
Prezentacja walorów turystycznych Regionu Wielkopolski podczas ITB’2014 w Berlinie była elementem realizacji projektu „Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski” współfinansowanym ze środków UE.

Pozostałe aktualności