Aktualności

Sprawozdanie z wystąpienia Wielkopolski na targach Vakantiebeurs w Utrechcie w dniach 14-19.01.2014

Nazwa
Tegoroczne Targi Vakantiebeurs 2014 w Utrechcie w Holandii zgromadziły ponad 1.400 wystawców z całego świata, a liczba odwiedzających  wedle pierwszych szacunkowych obliczeń, ponad 100 tys. zwiedzających.
 
Współorganizatorem stoiska promocyjnego na targach była Wielkopolska Organizacja Turystyczna, która zaprezentowała swoją ofertę turystyczną w ramach samodzielnego stoiska narodowego zorganizowanego przez Polski Ośrodek informacji Turystycznej w Amsterdamie. Na stoisku prezentowały się również dwa inne regiony: Śląsk i Małopolska. Stoisko Wielkopolski zajmowało powierzchnie 50m2. Wystrój stanowiły zdjęcia regionów Polski pochodzące z kampanii promocyjnej pod nazwą „Kreacja bajkowa”.
 
Wyczerpujących informacji nt. pobytu w regionie udzielali dwaj przedstawiciele Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Prezentowano ofertę produktów turystycznych regionu, w tym turystyki aktywnej, szlaków turystycznych na obszarach chronionych, szlaków rowerowych oraz największych atrakcji Wielkopolski. Partnerem Wielkopolski podczas Vakantiebeurs 2014 było Miasto Kalisz. 17 stycznia na jednej ze scen na terenach targowych wygłoszona została prezentacja dotycząca największych atrakcji Wielkopolski przygotowana we współpracy z POIT Amsterdam.
 
Szczególnym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się foldery na temat campingów (dostępne holenderskiej wersji językowej), obszarów przyrody chronionej, Wielkopolskiego Systemu Szlaków Rowerowych. Uwagę zwiedzających zwracały również foldery na temat Kuchni Wielkopolskiej oraz Mapa atrakcji kulturowych. Turyści często sięgali również po poszczególne tytuły folderów z serii produktów turystyki kulturowej takie jak: Szlak pałaców zamów w Wielkopolsce, Szlak budowli i kościołów drewnianych, Wielkopolska Piastowska-Szlak Piastowski oraz Zabytkowy Poznań.
 
Turysta holenderski zasięgając informacji o regionie przygotowany był już do jego zwiedzenia (zaplanowany przyjazd) i oczekiwał konkretnych informacji takich jak m.in. miejsca noclegowe, campingi o wysokim europejskim standardzie oraz miejsca dotyczące tematyki kulturowej związanej z początkami Państwa Polskiego. Użyteczną okazała się mapka Autostrada Wielkopolska, która pozwoliła przekazać szczegółowe informacje związane z dojazdem do regionu.
 
Holendrzy poszukiwali  propozycji łączących aktywny wypoczynek (przede wszystkim na szlakach rowerowych) ze zwiedzaniem urokliwych miast, np. Poznania, Wolsztyna, Kalisza i Gniezna. Planowane wyjazdy nie były pierwszymi – bardzo duża część zwiedzających deklarowała ponowne już odpowiedzenie regionu. Cele przyjazdów dotyczyły powodów rodzinnych lub towarzyskich oraz chęci odkrywania nowych miejsc w Polsce (po ówczesnych odpowiedzeniu miejsc takich jak Gdańsk, Kraków i Wrocław i Warszawa). Znaczącą część turystów stanowili turyści planujący długą podróż camperem lub samochodem po Europie Środkowo-Wschodniej. 

Pozostałe aktualności