Aktualności

Wielkopolska na Targach Touristic & Caravaning 2013 w Lipsku

Międzynarodowe Targi Turystyki i Caravaningu w Lipsku odbyły się po raz 24. w dniach 20-24 listopada 2013 roku na terenie Messe Leipzig. Są to największe targi turystyczne o charakterze konsumenckim we wschodnich Niemczech, na których w tym roku swoje oferty prezentowało 1100 wystawców z 53 krajów.
 

Większość odwiedzających w liczbie ok. 63.000 stanowili konsumenci indywidualni poszukujący propozycji wypoczynku zimowego i letniego na sezon 2013/2014.  Stoisko Wielkopolski przygotowane zostało w ramach 60 m² Polskiego Stoiska Narodowego. Wizualizację 9 - metrowego modułu regionalnego stanowiło logo Wielkopolski wraz z hasłem promocyjnym „Wielkopolska. Wielka historia. Wielka przygoda”, a także fotogram przedstawiający turystykę wodną .Szeroka oferta wydawnicza przygotowana przez WOT oraz partnerów spotkała się z pozytywnym odzewem zwiedzających i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Dotyczyła możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa – turystyki aktywnej, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach, turystyki kulturowej. Wielkopolska Organizacja Turystyczna przygotowała następujące wydawnictwa promocyjne: „Campingi w Wielkopolsce”, ”Największe atrakcje turystyczne Wielkopolski”, „Turystyka wodna w Wielkopolsce”, „Kuchnia Wielkopolska”, „Turystyka na kolejowych szlakach w Wielkopolsce”, „ Turystyka Konna w Wielkopolsce”, „Turystyka biznesowa w Wielkopolsce” oraz foldery promujące produkty turystyki kulturowej. W ofercie przygotowanej przez Organizację Turystyczną Leszno-Region najbardziej wyróżniały się jednolicie graficznie opracowane foldery dotyczące wypoczynku dla seniorów i wypoczynku aktywnego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się seria wydawnictw atrakcji turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego. Przedstawiona na Targach Turystyki i Caravaningu w Lipsku oferta turystyczna Wielkopolski wyróżniała się na tle innych. Wielkopolska jako jeden z nielicznych regionów Polskiego Stoiska Narodowego przygotował ofertę miejsc campingowych, która była najbardziej poszukiwana przez zwiedzających. Turyści niemieccy chętnie przyjeżdżają do naszego regionu aby aktywnie spędzić czas na wolnym powietrzu, a więc interesowali się szlakami rowerowymi w Wielkopolsce oraz turystyką wodną. Wielu odwiedzających zainteresowanych było turystyką kolejową, ofertą kulturalną oraz zabytkami wielkopolskich miast.Zauważalny jest wzrost zainteresowania Wielkopolską, a poprzez profesjonalną promocję utrwalany jest pozytywny wizerunek naszego regionu.
Prezentacja walorów turystycznych Regionu Wielkopolski podczas targów Touristic & Caravaning 2013 w Lipsku jest elementem realizacji projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” współfinansowanym ze środków UE.

Pozostałe aktualności