Aktualności

Promujemy Wielkopolskę w północnych Niemczech

Nazwa

Około 70 tys. osób odwiedziło 34. Międzynarodowe Targi Turystyczne REISEN w Hamburgu. W tych największych w północnych Niemczech turystycznych targach konsumenckich zaprezentowano ofertę turystyczną Wielkopolski.

Stoisko Wielkopolski stanowiło integralną część Stoiska Narodowego Polski. Składało się z dwóch lad wystawienniczych, stojaka na wydawnictwa, oraz fotogramów przedstawiających Zamek w Rydzynie, Pałac Rozbitek w Kwilczu oraz spływ kajakowy rz. Drawą.

W tegorocznej edycji REISEN 2011 partnerami Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej byli:
Miasto Kalisz, Miasto Wolsztyn, Gmina Piła, Gmina Miejska Wągrowiec, Gmina Gołuchów, Powiat Chodzieski, Organizacja Turystyczna Leszno-Region oraz RTM Sp. z o.o. – Kompleks Olandia.

Grupy docelowe działań promocyjnych WOT podczas REISEN 2011 w Hamburgu:
- podróżujący po Polsce własnym samochodem z przyczepą campingową,
- zainteresowani zabytkami: Poznania i okolic oraz innych miast regionu,
- amatorzy wycieczek rowerowych, jeździectwa, kajakarstwa, wędkarstwa, żeglarstwa,
- pasjonaci zabytków kolejnictwa, w tym zwłaszcza Parowozowni w Wolsztynie,
- odbywający „podróż sentymentalną” w poszukiwaniu śladów przeszłości w północno-zachodniej Wielkopolsce.

Oferta turystyczna Wielkopolski spotkała się z wielkim zainteresowaniem zwiedzających. Zdecydowanie najwięcej pytań dotyczyło zagęszczenia sieci campingów w regionie, prezentowanej w pozycji wydawniczej WOT pt. „Campingi w Wielkopolsce”. Z uwagi na zamiłowanie turystów niemieckich do aktywnego spędzania czasu wolnego, dużym zainteresowaniem cieszyły się informatory dotyczące wypoczynku na obszarach przyrody chronionej, nad jeziorami i w okolicach rzek, oraz pozycje: „Szlaki rowerowe w Wielkopolsce” i mapa turystyczna regionu. Wielu mieszkańców Hamburga planuje podróż do Wielkopolski w poszukiwaniu korzeni rodzinnych. Najczęściej zmierzają do Piły, o której mogli zasięgnąć informacji w broszurze pt. „Piła – informator turystyczny” oraz „ Piła – tu wizje nabierają kształtu”. Tradycyjnie, uwagę gości przyciągały foldery  z serii turystyki kulturowej przedstawiające ofertę turystyczną Wielkopolski. Dodatkową atrakcją dla gości REISEN 2011 była degustacja wielkopolskich słodyczy.

Targi w Hamburgu odwiedzają turyści o skonkretyzowanych potrzebach. Podróżując samochodem z przyczepą campingową, zwracają uwagę na jakość infrastruktury drogowej, rekreacyjno-wypoczynkowej i campingów. Doceniają bliskość i dostępność ciekawych zabytków, ale nade wszystko oczekują relaksu na łonie natury. Oferta turystyczna województwa wielkopolskiego w pełni spełnia ich oczekiwania. W przyszłości zaleca się systematyczne zwiększanie wysiłków promocyjnych mających za cel dotarcie do turystów - pasjonatów, tj. wędkarzy, kajakarzy, miłośników zabytków techniki, badaczy historii rodzinnych.

 

Pozostałe aktualności