Aktualności

Wielkopolska na Międzynarodowych Targach Turystycznych CMT w Stuttgarcie

Nazwa

W dniach 15 – 23.01.2011r. odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne CMT w Stuttgarcie, które są największymi po ITB w Berlinie targami turystycznymi w Europie.  Zgromadziły one 1.850 wystawców z 95 krajów na 108.000 m2 powierzchni, a liczba odwiedzających przewyższyła ITB i wyniosła w tym roku rekordowo ponad 220.000 osób.

Targi trwały 9 dni, otwarte były codziennie od 10.00-18.00 zarówno dla przedstawicieli branży jak i indywidualnie zwiedzających, którzy w 38% przybyli z dystansu ponad 50 km,  a 16% zwiedzających przybyło do Stuttgartu  z odległości ponad 100 km.

Polskie Stoisko Narodowe na CMT w Stuttgarcie zlokalizowane było w hali nr 4 i zajmowało powierzchnię ok. 70 m2. Stoisko miało nową aranżację z nowym hasłem promocyjnym „Move your imagination” - wyróżniało się biało czerwoną kolorystyką i efektownymi elementami dekoracyjnymi. Podstawą wystroju były fotogramy przedstawiające najciekawsze obiekty turystyczne regionu Wielkopolski, Warmii i Mazur, Województwa Dolnośląskiego.

Województwo Wielkopolskie było promowane po raz trzeci na targach turystycznych w Stuttgarcie. Prezentowano ofertę produktów turystycznych regionu, w tym turystyki aktywnej, kulturowej, kolejowej, szlaków na obszarach chronionych, szlaków rowerowych, największych atrakcji Wielkopolski oraz ofertę Gminy Piła oraz  Miasta Kalisza, Wolsztyna i pakiet biznesowy Biura Marpoltravel. Podczas wszystkich dni targowych, a szczególnie w dni weekendowe stoisko Wielkopolski odwiedzane było bardzo licznie przez gości indywidualnych, którzy interesowali się materiałami informacyjnymi i możliwościami wypoczynku w Wielkopolsce. Najwięcej zapytań dotyczyło wykazów campingów w regionie, przystosowanych do wjazdu i postoju samochodów campingowych (Wohnwagen  Stellplatz). Poszukiwane były skondensowane informatory na temat możliwości wypożyczania przyczep kampingowych, sprzętu wodnego i rowerów. Zapytania dotyczyły także opracowań i informatorów o szlakach rowerowych. Kolejnym punktem zainteresowania były pałace i dworki, kościoły drewniane oraz muzea na terenie Wielkopolski.

Spośród prezentowanych wydawnictw dużym zainteresowaniem cieszył się folder „Campingi w Wielkopolsce”, mapa turystyczna Wielkopolski i mapy „Szlaki rowerowe w Wielkopolsce”. Szczególną uwagę zwiedzających zwracały foldery „Turystyka na kolejowych szlakach” i „Szlaki turystyczne na obszarach chronionych w Wielkopolsce”.  Dużym zainteresowaniem cieszyły się najnowsze wydawnictwa nt. produktów turystycznych m.in. „ Szlak Cysterski w Wielkopolsce i Ziemi Lubuskiej” , „Wybitni Europejczycy w Wielkopolsce” i „Kultura żydowska w Wielkopolsce” oraz „Szlak Piastowski”. Część gości interesowała się wydawnictwem Biura Marpol Travel w formie multimedialnej „ 3 h wrażeń Poznań – City Tour”.  Poszukiwane były także wydawnictwa dotyczące aktywnego wypoczynku w województwie, mapy z niemieckojęzycznym nazewnictwem miast oraz plany miast. Szczególnie brakowało szerokiej oferty miasta Poznania, które nie wzięło udziału w tych targach. Zainteresowani nim byli liczni turyści indywidualni, planujący dłuższe podróże objazdowe po krajach Europy Wschodniej.   
     
Publiczność tych targów zdecydowanie różni się od odwiedzających targi w Berlinie i miejscowościach wschodnich Niemiec, a nawet od mieszkańców Hamburga. Ich szczególne zainteresowanie turystyką kulturową, turystyką na obszarach chronionych i podróżowanie własnymi samochodami campingowymi wskazuje na klienta zamożnego, wykształconego, o skonkretyzowanych  potrzebach i oczekiwaniach. Dla wielu z nich motywem podróży do naszego regionu jest łączenie wypoczynku z odwiedzaniem miejsc pochodzenia swojej rodziny. Znaczna część pytających wykazywała dużą wiedzę geograficzną i historyczną o Polsce i historii stosunków polsko – niemieckich. Niektóre zapytania dotyczyły możliwości transportu lotniczego do Poznania i wynajmu samochodów. Pozytywnie odbierana była zapowiedź otwarcia w 2011r odcinka autostrady Nowy Tomyśl – Świecko.

Ocena tegorocznego wystąpienia województwa wielkopolskiego na targach CMT w Stuttgarcie jest bardzo pozytywna. Prezentowana na stoisku oferta Wielkopolski była przygotowana i zrealizowana na wysokim poziomie, a materiały odpowiadały potrzebom rynku niemieckiego. Obserwacja tych targów pozwala na utrwalenie przekonania, że warto przedstawiać tu ofertę regionalną i co roku ją poszerzać, tak, aby zainteresowanie Wielkopolską wzrastało. W tym roku w relacji telewizyjnej programu ARD (ogólno niemiecka telewizja) z targów w Stuttgarcie pokazana była także migawka ze stoiska Wielkopolski – nasze logo i fotogram przedstawiający parowóz.

Opracowanie : Biuro WOT
Poznań, 25.01.2011 r.
 

Pozostałe aktualności