Aktualności

Informacja o wystąpieniu Wielkopolski podczas ITB 2013

 Wielkopolska Organizacja Turystyczna była organizatorem wystąpienia regionalnego na  Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej ITB’2013 w Berlinie w terminie 6 – 10 marca 2013 roku.

ITB w Berlinie to największa turystyczna impreza targowa na świecie gromadząca co roku ponad 11.000 wystawców z blisko 190 krajów.
 
Impreza  jest dla naszego regionu szczególnie ważna, gdyż Niemcy stanowią najliczniejszą grupę wśród gości zagranicznych odwiedzających Polskę. Wśród głównych celów ich przyjazdów wymienić należy: wyjazdy turystyczne, odwiedziny, wizyty zdrowotne, spotkania biznesowe, kongresy, targi i wystawy. Niemcy wybierają gównie produkty turystyczne z obszaru turystyki aktywnej (rowery, jazda konna, sporty wodne), rekreacyjnej i specjalistycznej, turystyki kulturowej i miejskiej (zwiedzanie dużych miast, imprezy kulturalne). Na dalszych pozycjach plasują się: turystyka na terenach wiejskich - wczasy wypoczynkowe dla rodzin z dziećmi, wyjazdy młodzieżowe w oparciu o tanią bazę noclegową oraz turystyka lecznicza i wellness & spa.
            Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane było w hali 15.1 kompleksu wystawienniczego Messe Berlin i zajmowało powierzchnię 1.500 m². Jednym z 16 regionów prezentujących swoją ofertę turystyczną w ramach Polskiego Stoiska Narodowego była Wielkopolska. Prezentacja regionu odbyła się w konwencji produktowej. Promowane były następujące produkty:
-    Turystyka aktywna w Wielkopolsce
-    Turystyka kulturowa w Wielkopolsce
-          oraz dwa produkty realizowane w ramach unijnych projektów promocyjnych: „Statkiem na EURO 2012” i „Osiem wieków Ziemi Przemęckiej – promocja turystyki poprzez kulturę i przyrodę”.
Osobną prezentację w ramach stoiska regionalnego przygotowało Miasto Poznań i aglomeracja poznańska.
            Wizualizację naszego regionu na powierzchni 60 m² stanowiły duże fotogramy prezentujące turystykę kajakową, Zamek w Rydzynie, Przystań „Yndzel” w Drawsku, turystykę rowerową i kulturową  w Przemęcie, Poznański Ratusz oraz turystyczne logo Wielkopolski wraz z hasłem „Wielka historia. Wielka przygoda”.
W ramach poszczególnych stanowisk informacyjnych Wielkopolska zaprezentowała szeroką ofertę wydawniczą. Turyści mogli znaleźć informacje dotyczące aktywnego wypoczynku na terenie województwa – tras rowerowych, spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach. Kolejną mocną stroną oferty Wielkopolski skierowaną na rynek niemiecki jestturystyka kulturowa - zabytki wielkopolskich miast i miasteczek, szlaki turystyczne nawiązujące do naszej bogatej historii, w tym Szlaku Piastowskiego.
            Odwiedzający stoisko Wielkopolski mieli okazję do zapoznania się z zastosowaniem nowych technologii w turystyce – kodami QR. Informatorzy z Wielkopolski demonstrowali, jak za pomocą przenośnych urządzeń elektronicznych można szybko dotrzeć do konkretnej informacji z zakresu turystyki w Wielkopolsce.
Partnerami WOT podczas ITB 2013 byli: Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, Miasto Czarnków, Gmina Drawsko, Gmina Przemęt, Organizacja Turystyczna Leszno-Region, a branżę reprezentowały: Kompleks Olandia, Hotel Poznański z Lubonia, Hotele Pietrak oraz Hotel Atut z Lichenia Starego.
            Warto wspomnieć, że targi ITB były dla nas szczególnie owocne także w kontekście rozwijania współpracy międzyregionalnej. Wielkopolska występowała równieżjako region partnerski na dwóch bliźniaczych stoiskach w ramach projektu „Partnerstwo Odra” - w pawilonie polskim w hali15.1 oraz w pawilonie Berlina i Brandenburgii w hali nr 12.
Wśród gości odwiedzających nasze stoisko byli członkowie Zarządu Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej - Pani Agnieszka Rzempała-Chmielewska oraz Pan Jerzy Ptak oraz Pan Franciszek Strugała – Burmistrz Czarnkowa, Pan Marek Tchórzka – Wójt Gminy Drawsko, Pan Mikołaj Szymczak - Starosta Powiatu Jarocińskiego, Pani Dorota Gorzelniak – Wójt Gminy Przemęt. Gościliśmy również przedstawicieli regionu Zachodniopomorskiego, regionu Lubuskiego, regionu Dolnośląskiego i przedstawicieli Berlin Tourismus & Kongres GmbH „Visit Berlin” – w ramach spotkania Projektu „Partnerstwo Odry”.
Prezentacja walorów turystycznych Regionu Wielkopolski podczas ITB’2013 w Berlinie była elementem realizacji projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” współfinansowanym ze środków UE.
 
Opracowanie:
Wielkopolska Organizacja Turystyczna
w Poznaniu       

Pozostałe aktualności