Aktualności

Sprawozdanie z Międzynarodowych Targów Turystycznych FITUR w Madrycie w dn. 30.01. - 3.02.2013

Nazwa
Tegoroczna 33 już edycja Międzynarodowych Targów FITUR 2013 w Madrycie - jednej z ważniejszych imprez targowych na rynku hiszpańskim, zgromadziła wystawców z całego świata. Wśród odwiedzających polskie stoisko znaczną część stanowili turyści planujący odwiedzenie Poznania i Wielkopolski w sezonie wiosennym i letnim.
 
Wielkopolska prezentowała się na Polskim Stoisku Narodowym obok Mazowsza, Warszawy, Krakowa, linii lotniczych oraz biur podróży. Tematem przewodnim tegorocznego polskiego wystąpienia były City breaks - nowoczesne polskie miasta, turystyka aktywna połączona ze spa i wellness. Na stoisku znajdował się także kiosk multimedialny, gdzie goście mogli zrobić sobie zdjęcie na tle polskich miast i wysłać je mailem lub wydrukować.
Województwo Wielkopolskie promowane było po raz pierwszy na tych targach. Organizatorem wystąpienia była Wielkopolska Organizacja Turystyczna.
Spośród przygotowanych wydawnictw największym zainteresowaniem cieszyły się hiszpańskojęzyczne wydawnictwa „Szlak Piastowski”, „Pałace i zamki w Wielkopolsce” oraz „Zabytki wielkopolskich miast i miasteczek”. Wiele osób zainteresował folder „Największe atrakcje turystyczne” w wersji angielskiej. Odwiedzający chętnie korzystali z folderu „Szlaki rowerowe” oraz „Turystyka kolejowa w Wielkopolsce”, „Kuchnia Wielkopolska” i Mapa atrakcji kulturowych. Uwagę turystów zwracały również płyty CD z katalogiem produktów oraz z wydawnictwami w formacie pdf.
Zapytania odwiedzających dotyczyły głównie atrakcji kulturowych i historycznych regionu Wielkopolski. Pojawiały się również pytania praktyczne, m.in. o możliwości dojazdu              i noclegów oraz zapytania związane ze sposobem samodzielnej organizacji wizyty w Polsce – najatrakcyjniejsze miejsca, miasta, zabytki itp. Ponadto częstym zjawiskiem zauważonym na tegorocznych targach były odwiedziny Hiszpanów uczących się mówić po polsku z powodu powiązań rodzinnych z naszym krajem.  
Wykorzystana została też okazja do działań PR - pierwszym dniu targów na terenie stoiska odbyło się spotkanie z blogerami hiszpańskimi oraz FIESTA POLACA - impreza promocyjna dla hiszpańskich dziennikarzy i touroperatorów.
Wystąpienie w Madrycie jest kontynuacją prezentacji Wielkopolski na rynku hiszpańskim – w poprzednich latach promocja odbywała się na targach w Barcelonie. 

Pozostałe aktualności