Aktualności

INFORMACJA NT. WYSTĄPIENIA WIELKOPOLSKI NA MIĘDZYNARODOWYCH TARGACH TURYSTYCZNYCH CMT W STUTTGARCIE W DNIACH 12- 20.01.2013r.

W dniach 12 – 20.01.2013r. odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne CMT w Stuttgarcie, które są największymi po ITB w Berlinie targami turystycznymi w Europie.  Zgromadziły one 1.931 wystawców z 89 krajów i regionów, a liczba odwiedzających przewyższyła ITB i wyniosła w tym roku rekordowo ponad 221.000 osób.
Targi trwały 9 dni, otwarte były codziennie od 10.00-18.00 zarówno dla przedstawicieli branży jak i indywidualnie zwiedzających, którzy w 42% przybyli z dystansu ponad 50 km a 18% zwiedzających przybyło do Stuttgartu  z odległości ponad 100 km.
Polskie Stoisko Narodowe na CMT w Stuttgarcie zlokalizowane było w hali nr 4 i zajmowało powierzchnię 66 m2. Stoisko wyróżniało się biało czerwoną kolorystyką i efektownymi fotogramami oraz elementami dekoracyjnymi. Podstawą były fotogramy przedstawiające najciekawsze produkty turystyczne i obiekty turystyczne regionów Wielkopolski, Warmii i Mazur, Regionu Dolnośląskiego, Górnego Śląska oraz Pomorza Zachodniego.
Województwo Wielkopolskiebyłopromowane po raz piąty na targach turystycznych w Stuttgarcie. Prezentowano ofertę produktów turystycznych regionu, w tym turystyki aktywnej, wodnej, kulturowej, kolejowej, szlaków rowerowych, największych atrakcji Wielkopolski i ofertę Wolsztyna, powiatu gnieźnieńskiego oraz Kompleksu Wypoczynkowego Olandia. Podczas wszystkich dni targowych, a szczególnie w dni weekendowe stoisko Wielkopolski odwiedzane było bardzo licznie przez gości indywidualnych, którzy interesowali się materiałami informacyjnymi i możliwościami wypoczynku w Wielkopolsce. Najwięcej zapytań dotyczyło wykazów campingów w regionie, przystosowanych do wjazdu i postoju samochodów campingowych (Wohnwagen Stellplatz). Poszukiwane były skondensowane informatory na temat możliwości wypożyczania przyczep kampingowych, sprzętu wodnego i rowerów. Zapytania dotyczyły także opracowań i informatorów o szlakach rowerowych. Kolejnym punktem zainteresowania były pałace i dworki, kościoły drewniane oraz muzea na terenie Wielkopolski.
         Spośród prezentowanych wydawnictw dużym zainteresowaniem cieszył się folder „Campingi w Wielkopolsce”, mapy „Szlaki rowerowe w Wielkopolsce”. Szczególną uwagę zwiedzających zwracały foldery „Turystyka na kolejowych szlakach” i „Największe atrakcje turystyczne Wielkopolski”.  Dużym zainteresowaniem cieszyły się najnowsze wydawnictwa nt. produktów turystycznych m.in. „ Szlak Cysterski w Wielkopolsce i Ziemi Lubuskiej” , „Wybitni Europejczycy w Wielkopolsce” i „Kultura żydowska w Wielkopolsce” oraz „Szlak Piastowski”. Część gości interesowała się  wydawnictwami w formie multimedialnej prezentowanych na płytach CD pt „Turystyka Wielkopolska” i „Oferty turystyczne Wielkopolski”. Poszukiwane były także wydawnictwa dotyczące aktywnego wypoczynku w województwie, mapy z niemieckojęzycznym nazewnictwem miast oraz plany miast. Zainteresowani nim byli liczni turyści indywidualni, planujący dłuższe podróże objazdowe po krajach Europy Wschodniej.                
         Publiczność na tych targach zdecydowanie różni się od odwiedzających targi w Berlinie i miejscowościach wschodnich Niemiec, a nawet od mieszkańców Hamburga. Ich szczególne zainteresowanie turystyką kulturową, turystyką aktywną i podróżowanie własnymi samochodami campingowymi wskazuje na klienta zamożnego, wykształconego, o skonkretyzowanych  potrzebach i oczekiwaniach. Dla wielu z nich motywem podróży do naszego regionu jest łączenie wypoczynku z odwiedzaniem miejsc pochodzenia swojej rodziny. Znaczna część pytających wykazywała dużą wiedzę geograficzną i historyczną o Polsce i historii stosunków polsko – niemieckich. Niektóre zapytania dotyczyły możliwości transportu lotniczego do Poznania i wynajmu samochodów oraz przyczep kempingowych. Pozytywnie odbierana jest informacja i folder o nowym odcinku autostrady A2  Nowy Tomyśl – Świecko.
Ocena tegorocznego wystąpienia województwa wielkopolskiego na targach CMT w Stuttgarcie jest bardzo pozytywna. Prezentowana na stoisku oferta Wielkopolski była przygotowana i zrealizowana na wysokim poziomie, a materiały odpowiadały potrzebom rynku niemieckiego. Obserwacja tych targów pozwala na utrwalenie przekonania, że warto przedstawiać tu ofertę regionalną i co roku ją poszerzać, tak aby zainteresowanie Wielkopolską wzrastało.
 
Opracowanie : Biuro WOT

Pozostałe aktualności