Aktualności

Informacja nt. wystąpienia promocyjnego Wielkopolski podczas 23.Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON w Poznaniu 24-27.10.2012r .

 Trwające od 24 do 27 października br. największe krajowe targi turystyczne - Targi Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu dobiegły końca. Imprezę odwiedziło około 20 tys. zwiedzających dla których ofertę przygotowało 600 wystawców z Polski i zagranicy. Rangę imprezy podniosło wiele wydarzeń towarzyszących, np. konferencje prasowe, wystawy fotografii i spotkania ze znanymi podróżnikami.

            Wielkopolska Organizacja Turystyczna, która tradycyjnie zajmowała się organizacją wystąpienia Wielkopolski na targach Tour Salon, jak również współwystawcy zadbali o profesjonalną obsługę gości, bogatą ofertę wydawniczą i liczne atrakcje dodatkowe. Wśród wystawców znaleźli się:

- Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej 
Przedsiębiorczości
- Stowarzyszenie „Lokalna Grupa działania Gościnna Wielkopolska”
- Powiat Gnieźnieński
- Powiat Czarnkowsko - Trzcianecki
- Miasto Czarnków
- Gmina Drawsko
- Miasto Konin i Powiat Koniński
- Organizacja Turystyczna Leszno Region
- Miasto Kalisz
- Powiat Pilski
- Miasto Turek i Powiat Turecki
 
  Odwiedzający stoisko Wielkopolski mieli okazję  poznać ciekawe przykłady zastosowaniazaawansowanych technologii w turystyce. Na stoisku został zainstalowany pokazowy infokiosk turystyczny oferujący wiele ciekawych funkcjonalności. Województwo wielkopolskie należy do ścisłej krajowej czołówki jeśli chodzi o budowę nowoczesnego systemu informacji turystycznej. Zaprezentowane zostały mobilne przewodniki turystyczne: "Szlak Cysterski" oraz "Wielkopolska - atrakcje turystyczne", dedykowane posiadaczom telefonów komórkowych. Przewodniki powstały w ramach projektu GPSwielkopolska, pilotowanego przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.
 
        Goście targów TOUR SALON mogli wybierać spośród różnorodnych propozycji z Wielkopolski. Amatorzy aktywnego spędzania czasu wolnego, poszukiwacze ciekawych wydarzeń kulturalnych i lubiący odkrywać zabytki architektury zawsze znajdowali tu coś odpowiedniego.
Wielkopolska Organizacja Turystyczna zaprezentowała kompletną ofertęinformatorów w nowej szacie graficznej promujących turystykę w Wielkopolsce i zawierających informacjeo regionalnych produktach turystycznych. Goście chętnie zapoznawali się z informatorami pt. „Największe atrakcje turystyczne w Wielkopolsce”, „Turystyka aktywna w Wielkopolsce”, „Turystyka wodna w Wielkopolsce”, „Turystyka biznesowa w Wielkopolsce”, „Autostradą do Wielkopolski”, „Kuchnia Wielkopolska” oraz z liczącą 14 tytułów serię wydawniczą „Turystyka kulturowa”. Seria wydawnictw na temat turystyki kulturowej otrzymała wyróżnienie za najlepsze wydawnictwo promujące gminy, miasta i regiony w Konkursie „Róża Regionów 2012” - imprezie towarzyszącej targom Tour Salon 2012.
 
Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości proponowała tytuły wydawnicze promujące turystykę rowerową, sieć znakowanych szlaków rowerowych regionu śremskiego oraz ścieżkę edukacyjną rowerowo-pieszą „Łęgi Mechlińskie”, „Rowerowe Questy Regionu Śremskiego”, a także turystykę wodną na rzece Warcie i jeziorach, turystykę konną oraz sport i rekreację w ośrodkach sportowych i wypoczynkowych. Największym zainteresowaniem cieszył się folder „Biskupizna ze smakiem” promujący dania regionalne kuchni biskupińskiej.
 
Stowarzyszenie "Lokalna Grupa Działania Gościnna Wielkopolska"  zaprezentowała na targach TOUR SALON 2012 -  wytyczony i oznakowany w terenie Szlak Turystyczny "Podróże z Panem Tadeuszem", czyli  pasjonującą podróż do Wielkopolski lat 1831 - 1832,  której rytm wyznacza dwanaście przystanków - miejsc związanych z pobytem Adama Mickiewicza w Wielkopolsce, niczym dwanaście ksiąg "Pana Tadeusza". Na stoisku prezentowano model tablicy informacyjnej szlaku,  przewodnik "Podróże z Panem Tadeuszem", który został wydany drukiem i udostępniony na stronach internetowych oraz wersja audio przewodnika dostępna na płycie, a także multimedialny materiał zapowiadający udostępnienie w Internecie interaktywnej gry edukacyjnej "Podróże z Panem Tadeuszem" wykorzystującej technikę rysunkową, spacer interaktywny oraz ujęcia filmowe. Przewodnikiem po unikalnym szlaku turystycznym i bohaterem wirtualnej przygody jest Pan Tadeusz, literackie alter ego poety. Do „Podróży z Panem Tadeuszem” po Wielkopolsce zachęcali animatorzy Pan Tadeusz i Zosia oraz Pan Maciej Pińkowski z żywym sokołem z Soplicowa Filmowego.
 
Powiat Czarnkowsko - Trzcianecki promował wypoczynek na łonie natury. Pojawiły się informacje o Puszczy Noteckiej i Puszczy Drawskiej, Drawieńskim Parku Narodowym oraz o szlakach kajakowych, konnych, pieszych i rowerowych.

Miasto Czarnków wraz z Gmina Drawsko promowały nową przystań kajakową na Noteci oraz realizację ponadregionalnego projektu ożywienia drogi wodnej E 70 pod wspólny hasłem „Statkiem na  areny EURO 2012”.
 
Konin i Powiat koniński proponowały przede wszystkimaktywny wypoczynek nad jeziorami i spływy kajakowe oraz cieszące się dużym zainteresowaniem miejsca pielgrzymkowe.
 
Organizacja Turystyczna Leszno - Region przygotowała serię wydawnictw dotyczących turystyki aktywnej: konnej, pieszej, wodnej oraz sportów lotniczych. Okolice Leszna słyną jednak nie tylko z bogatych tradycji szybowniczych, ale również z pięknych zamków i pałaców. Goście Tour Salon mogli wygrać pobyt w jednym z nich – Zamku w Rydzynie lub w Hotelu EDEN oraz weekend w Hotelu Akwawit. Wystarczyło prawidłowo wypełnić kupon, aby wziąć udział w losowaniu tej i innych nagród.
 
Na stoisku Kalisza goście mogli z kolei skosztować produktu regionalnego - słodkich andrutów kaliskich i zapoznać się z ofertą turystyczną najstarszego miasta w Polsce. Dużym zainteresowaniem cieszył się folder „Kalisz na weekend i nie tylko”, „Szlak Piastowski z Kaliskim Grodem Piastów na Zawodziu” , „Bursztynowy Szlak -najstarsze  miasto o metryce pisanej” oraz konkursy z ciekawymi nagrodami.
 
Powiat Gnieźnieński promował Szlak Piastowski - zwycięzcę CERTYFIKATU Polskiej Organizacji Turystycznej 2012. Szlak Piastowski to najstarszy i najgłębiej tkwiący w naszej świadomości szlak turystyczny na terenie Polski. Jest to szlak o niepowtarzalnych walorach historycznych i edukacyjnych zlokalizowany na obszarze dwóch województw – wielkopolskiego i kujawsko-pomorskiego. Ideą i przesłaniem Szlaku jest prezentacja i udostępnienie autentycznych obiektów historycznych związanych z początkami Polski i początkami religii chrześcijańskiej.
 
Turek promował się pod hasłem „Miasto w klimacie Mehoffera”. Jeden z fotogramów ozdabiających stoisko Wielkopolski przedstawiał witraże wykonane przez prof. J. Mehoffera. W ramach promocji produktu turystyki kulturowej na stoisku promowano festiwal pn. „Mehofferowskie klimaty”. Powiat turecki  zaprezentował ofertę tematycznych szlaków turystycznych m.in. szlaków sakralnych i rowerowych oraz promocję imprezy „Dzień Sera” wraz z degustacją serów marki „Turek”.

      Na wspólnej ladzie wojewódzkiej zaprezentowano bogatą ofertę turystyczną: Starostwa Powiatowego w Kościanie, miasta Wągrowca  oraz gmin: Czerwonak, Kwilcz i Międzychód.
Ofertę noclegowo – gastronomiczną prezentowały:: Hotel Safir , Hotel Blow Up oraz Sheraton z Poznania, Hotel Poznański z Lubonia oraz Hotel Pietrak z Gniezna.
Ofertę agroturystyki i wypoczynku na wsi prezentowało Wielkopolskie Towarzystwo Agroturystyczne i Pałac w Baborówku.
Prezentowano również ulotki Wyższej Szkoły Handlu i Usług w Poznaniu.     
     
          Gośćmi stoiska Wielkopolski byli: Tomasz Wiktor - Dyrektor Departamentu Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego oraz Prezes WOT, Tomasz Bugajski Członek Zarządu  Województwa Wielkopolskiego, Przemysław Trawa – Vice Prezes MTP, Członkowie Zarządu WOT, Marian Poślednik – Senator RP, Starostowie, Burmistrzowie i inni przedstawiciele samorządów prezentujących się na stoisku oraz organizacji turystycznych regionu a także liczna grupa krajoznawców.
Prezentacja walorów turystycznych Regionu Wielkopolski  podczas targów TOUR SALON 2012 jest elementem realizacji projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski” współfinansowanym ze środków UE.
 
Opracowanie Biuro WOT
30.10.2012r.

 

Pozostałe aktualności